Kan iemand mij vertellen hoe ik PATCHES kan installeren binnen het systeem... ik wil bijvoorbeeld in "DEVELOPMENT" een patch downloaden en deze installeren voor bijvoorbeeld een module.
Ik heb een bestand gedownload "News-Beatiful-URLs.patch" en deze graag mijn NEWS module laten updaten.. Ik heb gekeken in de documentatie maar niks concreets gevonden..
afhankelijk van wat het is, een module of een tag.
Een tag dien je uit te pakken en te uploaden naar de \Plugins folder, de naam van het tag-bestand is function_tagnaam.php. Hij verschijnt vervolgens onder "Extensions -> Tags".
Een module kun je of upgraden via de ModuleManager (Extensions -> Module Manager), waarbij deze de laatste versie toont, waarvoor een XML aanwezig is. De ModuleManager, plaatst de bestanden en installeert de module.
Als je een XML tot je beschikking hebt, kun je ook via "Extensions -> Modules", geheel onderin, verwijzen naar het XML-bestand, deze wordt vervolgens ge-upload, waarna je achter de functie de install-optie krijgt.
Hetzelfde geldt voor de FTP, als je een zip-bestand hebt uitgepakt en je hebt een Folder met de naam van de module, kun je deze FTP-en naar de \Modules folder, vervolgens dien je nog de install-optie te klikken in "Extensions -> Modules", omdat je enkel de bestanden hebt neergezet, en nog niet hebt geinstalleerd.
Dus in het kort, ModuleManager doet beide (upload en install), de beide andere doen enkel de Upload, waarna vanuit de Modules nog de install moet worden gedaan.
Thx Ronny voor je reply...
Helaas is alleen dat niet wat ik bedoel... Het installeren van een module is geen probleem maar meer het patchen van een module... Bijvoorbeeld er zit een bug in het news systeem, in de Forge kan men bij BUGS bepaalde updates downloaden.. Ik neem aan dat je dat kent? Hoe kan ik deze updates automatisch installeren.. er zijn immers bestanden te uploaden waarmee je iets kunt toch?
als je bepaalde bestanden download uit de SVN, kun je die eenvoudig over de bestaande bestanden kopieren, binnen de \Modules\Modulenaam folder. In feite staat de module daar met zijn structuur gekopieerd. Bij wijziging van bestanden dienen deze gewoon overschreven te worden.