Gastenboek hulp nodig :)

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
shark95763

Gastenboek hulp nodig :)

Post by shark95763 »

Hallo,

Ik ben bezig om het gastenboek op mijn website te installeren, dit werk perfect, maar nu zou ik graag de breede van de box waarin je de text intypt iets willen verkleinen, zodat ik onder aan mijn frame niet die irritante scroll bar heb.

Ik wil dus naar Message, de vierkante box waar je standaard je 1000 chars kunt typen de breedte van dat invoer gedeelte verkleinen, het mag best wat lang naar onder worden, maar het moet  wel smaller.

Hoe pas ik dit nu het makkelijkste aan?

Mvgr,


Maikel
Duketown

Re: Gastenboek hulp nodig :)

Post by Duketown »

Maikel,

Aan het scherm heb je via de menu manager een template gehangen. Aan de templates hangen een of meer stylesheets. In een van de stylesheets die je ingebruik hebt zul je het volgende vinden (zo niet, voeg het dan toe aan de stylesheet die je ingebruik hebt):
---
#stuff {
background:  url(images/texttop.png) top left no-repeat;
width: 520px;
margin: 0px 0px 0px 220px;
padding-top: 55px;
border: 2px navy;
}
---
Als je de width die bij jou staat lager maakt dan zul je het verschil merken.
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Gastenboek hulp nodig :)

Post by RonnyK »

Als je

Code: Select all

textarea {
   width: 300px;
   height: 15em;
}
toevoegt aan een stylesheet, zullen alle textblokken gestyled zijn. In zowel FormBuilder als FeedbackForm als Guestbook heet het veld zo. Bovenstaande code zal voor alle blokken gelden. Je kunt de width natuurlijk ook in "em" afdrukken, beetje afhankelijk van je layout. Wanneer je specifiek voor 1 tekstblok dit wil doen, kun je "textarea" vervangen door de container ervoor te zetten, zodat het enkel voor het element van de container afgaat, dus ".formbuilder textarea" b.v.

Ronny
shark95763

Re: Gastenboek hulp nodig :)

Post by shark95763 »

hmm ok de breede kan ik nu aanpassen.

Nu zou ik graag nog enkele velden willen verwijderen op zowel de pagina waar alle berichtjes staan, als bij het invoeren van de berichtjes.

het gaat om bijvoorbeeld, locatie en homepage, maar als ik deze uit de code haal, plaatst ie ineens geen berichtjes meer... wat moet ik waar precies verwijderen??
Duketown

Re: Gastenboek hulp nodig :)

Post by Duketown »

Ik heb de velden in het form_template op hidden gezet (dus geen wijziging in de coding):

Code: Select all

<!-- Frontend Guestbook Entry Form //-->
<div class="cms-guestbook-div-insert">
	<form name="insert" action="{$geturl}" method="post">
	<input type="hidden" name="uid" value="{$uid}" />
	<input type="hidden" name="country" value="" />
	<input type="hidden" name="location" value="" />
	<input type="hidden" name="e_mail" value="" />
	<input type="hidden" name="homepage" value="" />
		<table>
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”