Heb problemen bij het installeren.

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
AngeliqueWS

Heb problemen bij het installeren.

Post by AngeliqueWS »

Via FTP heb ik geprobeerd CMS Made Simple op de server te zetten. Nu nog het activeren. En dan lees ik dat templates-C niet goed is ingesteld. Wil ik dit via mijn FTP programma doen dan lees ik bij CHMOD niets over cijfers, wel over wat je wel of niet mag, dus bijvoorbeeld lezen, schrijven of editen, en dat het haast alleen voor UNYX geldt.  Kunnen jullie me a.u.b. op weg helpen?

Step 4
For the script to access the folder properly, you need to change permissions of the following files and directories on the server. CHMOD these to 777 (Note: 777 has pontential security risks and may allow hackers to upload files to these directories to run phishing sites etc. If security of your web site is important, set it these folders to CHMOD 775 or tighter.):

tmp/templates_c
tmp/cache
uploads
uploads/images
modules

CHMOD?!? Well, in most cases you can alter the permissions by right-clicking in your FTP program on the directory or file in question, selecting CHMOD or File Attributes (or something similar) and enter 777 in the appropriate field. Otherwise, check the manual of your FTP program.

Step 5
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Heb problemen bij het installeren.

Post by RonnyK »

Angelique,

v.w.b. rechten.
De code bestaat uit drie getallen met waarden tussen de 0 en de 7. Het eerste getal geeft de toegangsprivileges aan voor de gebruiker, het tweede voor de groep, en het derde voor de overige gebruikers. De getallen zelf hebben de volgende betekenissen:

0      ---    geen toegang
1      --x    uitvoeren
2      -w-    schrijven
3      -wx    schrijven + uitvoeren
4      r--    lezen
5      r-x    lezen + uitvoeren
6      rw-    lezen + schrijven
7      rwx    lezen + schrijven + uitvoeren

Geeft de installshield de melding, of komt dit uit de documentatie? Hierboven staan i.i.g. de coderingen weergegeven.

Ronny
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”