Keuzen menu met de vier (standaard ) navigatie mogelijkheden

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Oscar Luijben
Forum Members
Forum Members
Posts: 63
Joined: Tue Nov 28, 2006 9:33 pm

Keuzen menu met de vier (standaard ) navigatie mogelijkheden

Post by Oscar Luijben »

LS,

Mijn site maakt gebruik van een van de vier standaard templates nl: Top simple navigation + left subnavigation + 1 column.

Omdat ik het dagelijks bestuur van het koor (waar de site voor is gemaakt) moet beslissen welk van de 4 navigatie mogelijkheden zal worden gebruikt, heb ik ook de andere 3 templates geheel naar wens aangepast.

Mijn vraag is de volgende:

Is het mogelijk om en openings pagina te maken met daar op de vier navigatie mogelijkheden (met van elk een scherm afbeelding) waarachter dan een werkende versie schuil gaat van de gekozen navigatie optie.

Op die manier kan het bestuur tijdens de vakantie ervaring op doen met de verschillende navigatie mogelijkheden.


graag jullie reactie.

Een werkende versie van de site in aanbouw is te vinden op deze link , er word nog aan gewerkt dus op en aanmerkingen zijn ook welkom (maar ik wil er hier ook geen show case item van maken).
Last edited by Oscar Luijben on Tue Jul 17, 2007 8:55 pm, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Keuzen menu met de vier (standaard ) navigatie mogelijkheden

Post by RonnyK »

Oscar,

je kunt natuurlijk een kleine afdruk maken van de pagina's en vervolgens met een gewone linken naar de pagina waarbij je als link index.php?..... kunt opgeven. Het plaatje komt dan in de plaats van de tekst die je normaal als link hebt.

Hier een voorbeeld.



Ronny
Oscar Luijben
Forum Members
Forum Members
Posts: 63
Joined: Tue Nov 28, 2006 9:33 pm

Re: Keuzen menu met de vier (standaard ) navigatie mogelijkheden

Post by Oscar Luijben »

RonnyK,

hoe ik een hyperlink maken moet dat weet ik wel.

waar het mij in mijn vraag om gaat is hoe maak ik 4 verschillende versies van mijn site.

in het CMSMS kun je alle pagina's tegelijk koppelen aan een bepaald stylesheet, daarna gedraagt de site zich volgens dat stylesheet.

omdat er 4 basis mogelijkheden zijn wil ik die als optie beschikbaar maken.

ik hoop dat mijn vraag wat verduidelijkt is.
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Keuzen menu met de vier (standaard ) navigatie mogelijkheden

Post by RonnyK »

OK, je wilt dat de gehele site zich gedraagd volgens de gekozen template. Zoiets si volgens mij niet eenvoudig te realiseren. Ik weet dat er een module stylesheetswitcher is, waarbij je de gebruiker laat kiezen welke stylesheet werkt, maar iets dergelijks ken ik niet voor templates. Wat je zou kunnen doen is een aantal pagina's meermalen in het menu plaatsen met een specifieke template.

Ronny
Oscar Luijben
Forum Members
Forum Members
Posts: 63
Joined: Tue Nov 28, 2006 9:33 pm

Re: Keuzen menu met de vier (standaard ) navigatie mogelijkheden

Post by Oscar Luijben »

klopt RonnyK,

als ik de hele site kopieer en koppel aan een ander template dan werkt het prima.
dat is echter een behoorlijk tijdrovende bezigheid, is er een mogelijkheid om op een snelle manier alle pagina's van een site te dupliceren en tegelijk aan een ander template te koppelen.

eigenlijk gebeurt dat precies wanneer je kiest voor de optie naast een bepaalt template voor een zeker stylesheet.

kan iemand me op weg helpen?
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”