Vraag over CMSMS Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
dimar

Vraag over CMSMS

Post by dimar »

Hallo allemaal,
Ik zit erover te denken om CMS made Simple te gaan gebruiken. Ik wil het gebruiken voor een site waarbij gebruikers (na registratie) documenten kunnen downloaden.
Is CMSMS hier goed voor en welke modules zou ik dan nodig hebben?
Hebben jullie verder nog tips over welke modules echt een 'musthave' zijn?

Alvast bedankt voor jullie moeite!
Groet,
Dimar
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Vraag over CMSMS

Post by RonnyK »

Hallo Dimar,

Bij CMSMS kun je een tweetal modules installeren, FrontEndUsers and CustomContent, die het mogelijk maken om gebruikers te (laten) registreren en een apart menu-deel kunt tonen. Daar zou je dan de te downloaden documenten neerzetten.

V.w.b. de modules die handig/ een must zijn, is natuurlijk erg afhankelijk van wat je met de site wil. Via development, meer (in het rechter-block met meest-actieve modules), meest gevraagde downloads, zie je de ranking (top 100) van de downloads van modules.

Een aantal veel gebruikte modules zijn, Album (om foto-albums te beheren/tonen), Guestbook, Calendar. Ikzelf gebruik daarnaast Newsletter Made Simple (NMS) voor het versturen van maillijsten, Banner als banner-module om afwisselend de logo's van sponsoren te tonen, FormBuilder om een beter contact-formulier te maken, waarbij o.b.v. een pull-down de mail naar verschillende adressen gaat.

News is reeds in de core opgenomen, en hoeft dus niet apart gedownload te worden. Je zou Comments kunnen installeren en eventueel koppelen aan News, zodat bezoekers reakties kunnen plaatsen op geplaatste berichten.

Mocht je nog meer willen weten, dan zie ik de reaktie wel voorbij komen.

Ronny
dimar

Re: Vraag over CMSMS

Post by dimar »

Superbedankt voor je snelle reactie,

Ik heb ondertussen nog wat verder gekeken en ik denk dat ik CMSMS wel ga uittesten. Mocht ik nog meer vragen hebben (wat waarschijnlijk wel zal gebeuren) dan zie je me nog vaker langskomen!

Groet,
Dimra
Dee
Power Poster
Power Poster
Posts: 1197
Joined: Sun Mar 19, 2006 8:46 pm
Location: the Netherlands

Re: Vraag over CMSMS

Post by Dee »

Als de FrontendUsers zichzelf moeten kunnen registreren is er de Self Registration module.
De Uploads module kan gebruikt worden voor het beschikbaar stellen van de documenten.

Grtz,
D
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”