Module installeren?? Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Mdijk

Module installeren??

Post by Mdijk »

Hallo,
Ik wil de module Simpleviewer Gallery installeren, maar helaas lukt dat niet. Ik doe het als volgt:
- van de http://dev.cmsmadesimple.org/ de tar.gz gedownload en uitgepakt.
- aangezien de installer in cmsms het bestand niet pakt, moet xml zijn en deze zit er niet in ???, heb ik alle bestanden in een mapje onder modules gezet
Helaas wordt de module ook dan niet herkend. Wat doe ik fout? Kan iemand mij helpen?
alvast heel erg bedankt! ;D
Groeten Mariska
Dee
Power Poster
Power Poster
Posts: 1197
Joined: Sun Mar 19, 2006 8:46 pm
Location: the Netherlands

Re: Module installeren??

Post by Dee »

Hoi,
Je was er volgens mij bijna... de bestanden moeten inderdaad in een mapje onder modules gezet worden, het is alleen belangrijk dat deze map SimpleViewer heet (hoofdlettergevoelig).
De SimpleViewer module heeft minimaal Uploads-1.1.6 nodig, dus die moet ook geinstalleerd zijn.

Groeten,
Dick
Mdijk

Re: Module installeren??

Post by Mdijk »

Beste Dick,
Bedankt voor de reactie! Ik moet dus Uploads-1.1.6 downloaden... waar kan ik deze vinden? Moet deze binnen CMSMS worden geinstalleerd of moet ik deze zelf op de server zetten?
Groeten Mariska
Dee
Power Poster
Power Poster
Posts: 1197
Joined: Sun Mar 19, 2006 8:46 pm
Location: the Netherlands

Re: Module installeren??

Post by Dee »

De Uploads module vind je hier hier. SimpleViewer heeft minimaal 1.1.6 nodig, ik zou gewoon de laatste versie pakken. De laatste versie (1.2.3) is alleen als XML beschikbaar, dus moet vanuit CMSMS geinstalleerd worden (downloaden en vanuit de Module lijst toevoegen en installeren, of vanuit ModuleManager installeren).

Grtz,
D
Mdijk

Re: Module installeren??

Post by Mdijk »

Beste Dick!
Bedankt voor je sneller reactie! Ik had hem net gevonden! :P Ik heb hem inmiddels geinstalleerd en alles lijkt op het eerste oog te werken!
Nogmaals erg bedankt!
Groeten Mariska
Mdijk

Re: Module installeren??

Post by Mdijk »

Nog een laatste vraag, ik heb in de module upload een categorie aangemaakt en heb er een aantal foto's ingezet. In simpleviewer heb ik ook een categorie aangemaakt, als ik dan op submit klik krijg ik de volgende foutmelding:
Add Gallery
--Add Me - module:SimpleViewer string:error_thumbcreation--

Enig idee waar dat aan kan liggen?
Groeten Mariska
Dee
Power Poster
Power Poster
Posts: 1197
Joined: Sun Mar 19, 2006 8:46 pm
Location: the Netherlands

Re: Module installeren??

Post by Dee »

Dat is een missende regel (voor de foutmelding) in het taalbestand.
in /modules/SimpleViewer/lang/en_US.php zou eigenlijk iets moeten staan als

Code: Select all

$lang['error_thumbcreation'] = 'An error occured during thumbnail creation';
Blijkbaar lukt het de module niet om een thumbnail aan te maken. Dat is vreemd, want SimpleViewer gebruikt de Uploads module en aangezien die via XML is geinstalleerd zou ik geen rechtenproblemen verwachten.

Je kunt kijken of het helpt als je onder "Websitebeheer" -> "Algemene instellingen" de waarde voor "Bestands creatie masker (umask)" wijzigt van 022 naar 002.

Ik zal vanavond (zit nog op het werk) of morgen die SimpleViewer module eens bekijken, misschien dat ik kan achterhalen waar het door komt.

Grtz,
D
Mdijk

Re: Module installeren??

Post by Mdijk »

Oké, fijn!
Ik had zelf ook al het eea uitgeprobeerd. In de php code wordt die error een keer genoemd:
// ensure it's a jpeg file
if( !preg_match( '/\.[Jj][Pp][Ee]*[Gg]$/', $name ) )
  {
    continue;
  }

if( !file_exists( $destfile ) || $force )
  {
    if( !$this->createThumb( $srcfile, $destfile ) )
      {
return array( false, $this->Lang('error_thumbcreation'));
      }
  }
      }

    return array( true );
  }
Deze fout is niet aan de orde, er staan in de gallery alleen .jpeg bestanden.
Hopelijk heeft u nog een idee hoe dit opgelost kan worden.
Groeten Mariska
Dee
Power Poster
Power Poster
Posts: 1197
Joined: Sun Mar 19, 2006 8:46 pm
Location: the Netherlands

Re: Module installeren??

Post by Dee »

De foutmelding komt doordat het aanroepen van de functie $this->createThumb in jouw geval false teruggeeft doordat het aanmaken van de thumbnails niet lukt.

Code: Select all

if( !$this->createThumb( $srcfile, $destfile ) )
Het is blijkbaar toch een rechtenprobleem, want de module werkt hier prima.

De thumbnails worden aangemaakt in een thumbs subdirectory onder het serverpad dat is opgegeven tijdens het aanmaken van de categorie in de Uploads module. (in mijn geval heb ik de categorie test genoemd en zijn ze aangemaakt in /pad/naar/cmsms/uploads/test/thumbs/).
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”