Formbuilder

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
User avatar
Edida
Power Poster
Power Poster
Posts: 408
Joined: Sun Jun 25, 2006 4:58 pm
Location: Hengelo Ov - The Netherlands

Formbuilder

Post by Edida »

Hallo,
Ik heb een aanmeldingsformulier aangemaakt op: http://muurkrant.org/index.php?page=ag-opg. Dit is een behoorlijk uitgebreid formulier geworden. Op zich werkt het wel, maar er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in, die ik graag goed wil maken.

Zo moet er tussen  [ Activiteit/Evenement: ] en [ Thema: ] nog een veld komen [ Anders, nl.: ]. Het vervelende is nu, dat het ordenen in FormBuilder niet naar behoren werkt. De enige oplossing zou zijn, alles deleten wat ik al heb ingevoerd, tot ik bij dat het eerst genoemde veld ben en dan de nieuwe erbij zetten en vervolgens weer alles opnieuw invoeren. Maar ik ben al blij dat ik dit werkende heb gekregen.

In het veld [ Land:* ] (bovenaan) zou ik standaard graag "Nederland" willen zien staan, maar dit moet overschreven kunnen worden door de invuller.
Verder zou ik in het veld  [ Entree-prijs in Euro's: ] graag standaard "n.v.t." hebben staan, maar ik heb ook hier geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Dit moet indien gewenst gewoon door een bedrag kunnen worden overschreven. Overigens wilde ik er gewoon neerzetten [ Entree-prijs: € ] maar helaas pakt de module het euro-teken ook niet. Of moet ik dan één of andere code gebruiken? Wie kent die?

En verder zou ik het ook heeeeeeeeeel erg waarderen, wanneer er een Nederlandstalige versie van FormBuilder zou komen. Werkt voor ons domme Hollanders (gheghe) egwel heel wat makkelijker. Toch?  ;)
Wanneer kunnen we dat tegemoet zien?

Ik hoop hier wel een antwoord te krijgen, kort-binnenkort, want mijn moeizaam opgestelde (zelfde) Engelse vraag is helaas nog steeds niet beantwoord.  :(

groetjes
Edida
Edida
rodeto
Power Poster
Power Poster
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 9:12 am

Re: Formbuilder

Post by rodeto »

Zorg dat je de laatste versie gebruikt. Vermoedelijk werkt het dan allemaal zoals je wilt.
________________________________
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
User avatar
Edida
Power Poster
Power Poster
Posts: 408
Joined: Sun Jun 25, 2006 4:58 pm
Location: Hengelo Ov - The Netherlands

Re: Formbuilder

Post by Edida »

Hallo Rodeto,

Bedankt voor de tip. Dit heeft al veel van mijn vragen beantwoord. Het ordenen werkt nu inderdaad wel, dus die regel is tussengevoegd.
Ook het euroteken € was nu gewoon in te voeren.
Ik heb nu een (vrijwel) Nederlandse versie te pakken, dus da's ook veel prettiger.

Blijft nog wel wat ik eerder aangaf:
In het veld [ Land:* ] (bovenaan) zou ik standaard graag "Nederland" willen zien staan, maar dit moet overschreven kunnen worden door de invuller.
Verder zou ik in het veld  [ Entree-prijs in Euro's: ] graag standaard "n.v.t." hebben staan, maar ik heb ook hier geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Dit moet indien gewenst gewoon door een bedrag kunnen worden overschreven.
Als ik daar nog een goede tip over zou kunnen krijgen, dan ben ik alweer meer dan tevreden. :-)
Hoewel.... Nog wel een vraagje:
Is het ook mogelijk om de gegevens die per e-mail verstuurd worden automatisch van een vaste opmaak te voorzien, of kan dat niet?

Nou, nogmaals bedankt voor de tip. En een goede jaarwisseling toegewenst voor Rodeto en alle andere bezoekers van dit item  ;D
Edida
rodeto
Power Poster
Power Poster
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 9:12 am

Re: Formbuilder

Post by rodeto »

Je overgebleven vragen hebben betrekking op een uitklapmenu (neem ik aan) en binnen een uitklapmenu heb je een "Select Een" Tekst Hierin kun je een variabele opgeven zoals "maak uw keus" maar ook bijv "nederland" of "n.v.t.". Volgens mij moet dat goed werken.

De opmaak van je email kun je instellen via veldnaam "email" en dan te kiezen voor de geavanceerde instellingen.

Succes
________________________________
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”