Hjälp att få "rätt" menyer? (fixat)

Support och diskussion på svenska för CMS Made Simple.

Moderator: Coldman

Post Reply
User avatar
osn
Forum Members
Forum Members
Posts: 80
Joined: Thu Nov 23, 2006 9:14 pm
Location: Sweden

Hjälp att få "rätt" menyer? (fixat)

Post by osn »

Hej!
Jag är helt ny med CMSMS och har planer på att göra om min nuvarande website www.dartfrog.tk till en sida i något CMS system, helst med någorlunda samma design och upplägg eftersom många har sagt att de gillar de upplägget jag har för att det är enkelt att hitta.

För närvarande verkar CMSMS vara det som bäst fyller mina krav och önskemål, däremot så har jag ju inte riktigt kommit underfund med alla möjligheter som finns. Jag har tidigare satt upp lite OSCommerce sidor så jag har lite koll på CMS sidor fungerar.
Ett av mina krav är att jag vill ha samma typ av rullgardinsmenyer som jag redan har med fler menyer under valen i rullgardinerna.
Är detta möjligt att göra i CMSMS med hjälp av någon färdig modul eller något färdigt script, eller lättanpassade script kanske?

Fotoalbumen, finns det något fotoalbum där man kan lägga upp något liknande de fotoalbum som jag har på min nuvarande sida: ex:
http://www.dartfrog.tk/photos/dendrobat ... anni/    Anledning är att jag gärna vill skriva in (c) för de bilder jag lånat här istället för att skriva det på varje bild. Finns det något fotoalbum som har de möjligheterna?

Jag skulle vara väldigt tacksam för lite synpunkter och tips innan jag sätter igång så att jag vet var/hur jag ska börja


mvh
Dennis Nilsson
Last edited by osn on Wed Jan 17, 2007 4:07 pm, edited 1 time in total.
Dennis Nilsson, Sweden
www.dartfrog.tk
Stringfellow
Forum Members
Forum Members
Posts: 26
Joined: Wed Mar 29, 2006 4:08 pm

Re: Hjälp att få "rätt" menyer?

Post by Stringfellow »

Menyn som du använder finns färdig som standard i CMSMS (CSS-menu tror jag den heter). Även galleri finns en enkel snygg variant som standard och en hel del att ladda hem som moduler.
Post Reply

Return to “Swedish - Svenska”