Gbook error met bad words

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Gbook error met bad words

Post by Gregor »

Gbook versie 2.2.6 laat berichten niet zien die wel zijn goedgekeurd, e.e.a. afhankelijk van de ingevulde bad-words.

Probleem:
Berichten in het gastenboek die zijn goedgekeurd, dus 'enabled', worden niet weergegeven als het veld 'filter bad words' is gevuld met de 'bad words' van het bestand dat bij deze post is bijgesloten.

Verwachte functionaliteit:
Berichten die worden ingestuurd van de front-end worden o.b.v. de 'bad words' gefilterd en al dan niet als spam gemarkeerd, rekeninghoudend met de drempelwaarden die kunnen worden ingesteld. Als een bericht vanaf de back-end is goedgekeurd, dan vindt er op die berichten geen filtering meer plaats o.b.v. de 'bad words'.

In de bugtracker al een melding gemaakt.
Attachments

[The extension txt has been deactivated and can no longer be displayed.]

deactivated010521

Re: Gbook error met bad words

Post by deactivated010521 »

Dat is een aardig lijstje aan "bad-words". Ik denk dat spaties in je woordenlijst het probleem is.

Ik maak zelf geen gebruik van bad words maar heb een aantal woorden ingevuld die keurig vervangen worden door "***". Jouw lijst laat alle entries "comments" verdwijnen.

Heb de spamrating wel redelijk scherp ingesteld:

- Maximum spamrating to automatically set an entry active on submit: [0.4]
- Maximum spamrating for sending a notification to editor: [0.9]
- Maximum spamrating for saving a new entry: [0.9]
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gbook error met bad words

Post by Gregor »

Dat is een aardig lijstje aan "bad-words". Ik denk dat spaties in je woordenlijst het probleem is.
:) Heb ooit eens voorgesteld om meertalige lijstjes met 'bad words' default in cmsms te zetten.

Alle spaties eruit gehaald, maar dat levert geen verandering op. Dit bracht me wel op een idee en de slash forward '/' blijkt de veroorzaker te zijn. Misschien toch iets om in de code af te vangen....

De spam-settings bij mij zijn gelijk.
deactivated010521

Re: Gbook error met bad words

Post by deactivated010521 »

Ja, zoiets zou wel afgevangen kunnen worden in de code, nu je de fix kent misschien niet meer nodig.

Haakjes / Round brackets zag ik er overigens ook tussen staan misschien dat je daar ook even op moet testen.
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gbook error met bad words

Post by Gregor »

Dank je voor de tip. Weet voor nu in ieder geval waar op te letten :)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”