Weet je zeker dat dat caravans@honk6.dooooohuis.nl adres een geldig email adres is?wbvds wrote:Dank voor je reactie
check-auth@verifier.port25.com
host relay.denit.net [62.148.xxx.55]
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<caravans@honk6.dooooohuis.nl> SIZE=1504:
550 we do not accept mail from this address.
geen verzending naar niet-eigendomein-mailadres
Moderator: velden
Re: geen verzending naar niet-eigendomein-mailadres
Re: geen verzending naar niet-eigendomein-mailadres
Niet zoals het hier op de site genoemd staat, in werkelijkheid is het een wel geldig ander adres
Re: geen verzending naar niet-eigendomein-mailadres
Ah vrees toch dat je dan bij je hoster moet zijn waarom ze je mail niet willen accepteren. Dit lijkt toch wel duidelijk een email probleem en niet een CMS Made Simple probleem aangezien de mail dus wel al bij de uitgaande server aankomt maar daar geweigerd wordt.
Re: geen verzending naar niet-eigendomein-mailadres
Afgelopen maandag testjes gedaan vanaf een subdir 'testmap', met daarin een verse 2.2.8-installatie; een standaard formulier van Formbuilder genomen, daarmee getest/gemaild vanaf formulier in 'testmap'site.
Resultaten zijn hetzelfde als bij mailen vanaf de oorspronkelijke site in de public_html-root: alles gaat goed bij domein-eigen emailadressen; verzenden gaat fout (smtp550: we do not accept mail from this address.) bij toepassen van niet-domein-eigen adressen.
Een en ander naar de hoster -op een fatsoenlijke wijze- verwoord en gecommuniceerd: geen response.
Resultaten zijn hetzelfde als bij mailen vanaf de oorspronkelijke site in de public_html-root: alles gaat goed bij domein-eigen emailadressen; verzenden gaat fout (smtp550: we do not accept mail from this address.) bij toepassen van niet-domein-eigen adressen.
Een en ander naar de hoster -op een fatsoenlijke wijze- verwoord en gecommuniceerd: geen response.
Re: geen verzending naar niet-eigendomein-mailadres
Tijd voor een nieuwe hoster!
Re: geen verzending naar niet-eigendomein-mailadres
Bij een shared-hosting provider is het altijd maar afwachten hoe de kwaliteit en ondersteuning is. Er zijn goede maar ook heel veel slechte.
Ik zal je niet adviseren in het uitkiezen van een nieuwe provider (zelf draai ik een vps).
Een tip die ik je wel wil geven: koppel domeinregistratie en hosting van elkaar los. Zoek een leverancier waar je fantastische ondersteuning krijgt of waar je zelf alles kunt regelen/instellen.
In een controlpanel van de domeinregistratie maak je een verwijzing naar je hoster. Loopt de kwaliteit van de hoster achteruit of heb je per ongeluk toch een brakke aanbieder gekozen dan ben je snel weer vertrokken.
Wanneer je instellingen van je domeinnaam zelf kunt regelen kan je email ook via Google Apps of Office 365 laten lopen.
Ik zal je niet adviseren in het uitkiezen van een nieuwe provider (zelf draai ik een vps).
Een tip die ik je wel wil geven: koppel domeinregistratie en hosting van elkaar los. Zoek een leverancier waar je fantastische ondersteuning krijgt of waar je zelf alles kunt regelen/instellen.
In een controlpanel van de domeinregistratie maak je een verwijzing naar je hoster. Loopt de kwaliteit van de hoster achteruit of heb je per ongeluk toch een brakke aanbieder gekozen dan ben je snel weer vertrokken.
Wanneer je instellingen van je domeinnaam zelf kunt regelen kan je email ook via Google Apps of Office 365 laten lopen.
Re: geen verzending naar niet-eigendomein-mailadres
Na ruim een maand tijd, ettelijke uren die door mij aan dit probleem zijn besteed, met 'tig' over-en-weer verstuurde e-mails waarbij van de zijde van hoster een aantal keren werd vermeld dat ze nu toch 'echt bewijs' hadden geleverd dat hun servers 100%juist functioneren en dat ik van mijn kant de gebruikte CMSMS-formulieren moest nakijken omdat daar de fout zat, komt de hoster vandaag met de volgende mededeling:
De mails van het formulier werd geblokkeerd vanwege de reputatie van het mailadres info@.....nl. Vermoedelijk is het mail adress geblacklist vanaf honk6 door het eerdere misbruik.
De mails van het formulier werd geblokkeerd vanwege de reputatie van het mailadres info@.....nl. Vermoedelijk is het mail adress geblacklist vanaf honk6 door het eerdere misbruik.
Re: geen verzending naar niet-eigendomein-mailadres
Eind goed al goed, was wel fijner geweest als ze dat meteen hadden laten weten natuurlijk!