Gallery en testdomein

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Gallery en testdomein

Post by Gregor »

Op de bestaande omgeving wil ik een testomgeving gaan opzetten, maar zou niet de alle Gallery folders daar ook willen hebben (ruimte is beperkt). Is het mogelijk om Gallery te gebruiken terwijl de bijbehorende bestanden in een ander domein staan?

Dank alvast voor het meedenken.
deactivated010521

Re: Gallery en testdomein

Post by deactivated010521 »

Als je ssh toegang hebt zou je een symlink kunnen proberen, bij shared hosting pakketten meestal niet mogelijk:

Code: Select all

ln -s /base/* /target && ls -l /target
Zonder de Gallery module te verbouwen ben ik niet op de hoogte van een configuratie optie die zoiets mogelijk maakt.


Ik weet niet wat je wil testen maar voor een test sites heb je meestal maar een paar actieve albums en foto's nodig. Na het testen zet je de templates / stylesheets om naar de live site en vul je deze met alle foto's die je hebt.
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery en testdomein

Post by Gregor »

Heb op de server geen ssh toegang, helaas ;)

Het is meer een gemakskwestie om de hoofdfolder met alle onderliggende folders over te zetten.
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery en testdomein

Post by velden »

Bij Gallery is het volgens mij wel goed om in te gaten te houden dat die een soort van file scan doet. En als foto's op die manier in albums worden opgenomen heb je daarvan geen custom metadata (meer) zoals een mooie titel, volgorde en eventueel andere gegevens die je in custom velden hebt ingevuld.
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery en testdomein

Post by Gregor »

velden wrote:Bij Gallery is het volgens mij wel goed om in te gaten te houden dat die een soort van file scan doet. En als foto's op die manier in albums worden opgenomen heb je daarvan geen custom metadata (meer) zoals een mooie titel, volgorde en eventueel andere gegevens die je in custom velden hebt ingevuld.
Heb recent de hele site overgezet naar een tijdelijke testomgeving en daar had ik nog alle info die ik had ingevoerd. Of bedoel je iets anders?
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery en testdomein

Post by velden »

Wat ik vooral bedoel is dat ik niet precies weet hoe Gallery zal reageren als je eerst een klein deel van je Gallery folders over zou zetten naar een test-omgeving. Als Gallery dan ook automatisch de Galleries die het niet vindt op je file system verwijdert uit z'n tabellen, dan kun je bij het terugzetten naar je productieomgeving wel eens bedrogen uitkomen.

Gewoon iets om rekening mee te houden.
User avatar
Gregor
Power Poster
Power Poster
Posts: 1874
Joined: Thu Mar 23, 2006 9:25 am
Location: The Netherlands

Re: Gallery en testdomein

Post by Gregor »

Dank je voor de tip.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”