Zijbalk controle, lijst van GCB's

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
flmm
Forum Members
Forum Members
Posts: 41
Joined: Wed Mar 24, 2010 1:12 pm

Zijbalk controle, lijst van GCB's

Post by flmm »

Ik gebruik in cmsms 1 al jaren een plugin voor het opsommen van de GCB's. In het CMS kan een gebruiker dan de gewenste blokken voor bijv. de zijbalk selecteren en deze worden getoond.

Bij deze de pagina met de plugin op I do this: https://www.i-do-this.com/blog/Give-You ... Sidebar/57

Bestaat er een plugin waarmee ik zoiets kan doen in cmsms 2? Deze functionaliteit is eigenlijk onmisbaar.

Met Calguys Content Utilities kan ik wel een lijst maken die van volgorde verandert kan worden, en waar ik zelf de blokken vast inzet, maar als de gebruiker dan zelf een blok aanmaakt dan wordt deze niet getoond totdat ik deze heb aangemaakt.

Het zal er vast wel inzitten, maar kom er na lang zoeken dus niet achter wat ik hier voor moet gebruiken in cmsms 2.
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Zijbalk controle, lijst van GCB's

Post by Rolf »

Met Template Inheritance worden GCB's en andere "slimme" plug-ins overbodig. Daarnaast is het veel begrijpelijker voor de eindgebruiker, die hoeft op één plek te kiezen voor een layout en de editor en de pagina wordt aangepast.
Lees http://www.cmscanbesimple.org/blog/the- ... gn-manager
Investeer even wat tijd om het te begrijpen en templates maken en aanpassen wordt een eitje.
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
flmm
Forum Members
Forum Members
Posts: 41
Joined: Wed Mar 24, 2010 1:12 pm

Re: Zijbalk controle, lijst van GCB's

Post by flmm »

Bedankt voor je hulp Rolf.

Ik heb het artikel op je site gelezen, maar dit is meer voor het creëren van vaste layouts. Ik werk tot nu altijd met een vaste basis met bijv. links de content, en rechts een zijbalk. De zijbalk kan met de plugin zonder aanpassing van een template door een gebruiker zelf gevuld worden door het aanklikken van de gewenste GCB's.
Als ze zelf een nieuw blok aanmaken en naar de pagina gaan waar ze hem in willen hebben, dan staat het blok erbij en klikken ze de checkbox aan om hem te tonen op die pagina. Ook kunnen ze zelf de volgorde aanpassen door hem naar boven of onder te slepen.

Naast de zijbalk kan je deze functionaliteit door de hele site gebruiken. Zo kan je ook hele rijen in een website op deze manier inladen en de gebruiker de volgorde laten bepalen. Dit geeft enorm veel vrijheid voor de gebruiker om zelf te bepalen hoe de pagina eruit komt te zien, zonder dat je zelf voor iedere versie een template hoeft te maken.

In 'Calguys Content Utilities' zit een veld 'Sortable List', daar kan je ook de gewenste opties mee selecteren en sorteren. Alleen moet je daar de namen opgeven van de opties.
Is het misschien mogelijk om hier de namen van de gcb's in te laten lopen?
flmm
Forum Members
Forum Members
Posts: 41
Joined: Wed Mar 24, 2010 1:12 pm

Re: Zijbalk controle, lijst van GCB's

Post by flmm »

Als ik bijv. zoiets zou doen in de template dan kan ik de blokken laden en hou ik de volgorde van het 'Sortable List' veld aan.

{content_module module='CGContentUtils' block='sortlist' tab="Sidebar" assign="sortlist"}

{$blocklist = ','|explode:$sortlist}

{foreach from=$blocklist item=block}
{global_content name=$block}
{/foreach}

Of bij gebruik van de Snippets module:

{foreach from=$blocklist item=snippetblock}
{Snippet name=$snippetblock}
{/foreach}

Dit werkt allemaal prima, alleen zouden in de ideale situatie de namen van de blokken dan in het Sortable List veld moeten lopen.
User avatar
velden
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 3483
Joined: Mon Nov 28, 2011 9:29 am
Location: The Netherlands

Re: Zijbalk controle, lijst van GCB's

Post by velden »

GCB's als zodanig bestaan niet meer in CMSMS 2.x dus ik zou niet weten hoe je dat één op één wilt 'vertalen'.

Misschien is de module LISE iets voor je. Geeft gebruikers de mogelijkheid om items toe te voegen, en het heeft ook een goede API.
Ik weet het niet zeker maar denk dat je de plugin kunt ombouwen voor gebruik met LISE.
flmm
Forum Members
Forum Members
Posts: 41
Joined: Wed Mar 24, 2010 1:12 pm

Re: Zijbalk controle, lijst van GCB's

Post by flmm »

Je zou dan alsnog de namen van de items in LISE in moeten laden in een lijst of checkboxes zodat je die kan selecteren in het CMS bij het bewerken van de pagina. Dat is waar ik nu vastloop zeg maar.

Zo kan ik bijv. het gewenste item uit de LISEBlokken module inladen:

{foreach from=$blocklist item=block}
{LISEBlokken action="detail" item=$block template_detail="blok"}
{/foreach}

In de CG Content Utils module werkt het Sortable List veld eigenlijk zoals ik het zou willen. Links vak met de geselecteerde items, rechts vak met de beschikbare items. Sleep naar links wat je wil tonen en sleep ze in de gewenste volgorde.
Alleen nu moet je handmatig de opties/items in het Sortable List veld plaatsen. Als dit ingeladen zou kunnen worden met een UDT of andere optie zodat deze automatisch aangepast worden als een gebruiker een nieuw blok plaatst. Dat zou natuurlijk ideaal en super gebruiksvriendelijk zijn.
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”