Hoi, alles gaat goed tot nu toe tot bij het aanmaken van subpagina's. Ik kan de pagina's aanmaken en de menuknoppen verschijnen. Maar als ik dan op een submenulink klik, verschijnt er een foutmelding:
Zie bv: http://www.omnitravel.be/cms/
als je klikt op een vd 2 menu knopjes links, dan verschijnt de error.
Wat kan dat zijn?
ERROR: at line 702 in file /home/omni/public_html/cms/lib/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatecompilerbase.php:
Syntax Error in template "602932483a8014f1956d475b10b6ea39235c33a6" on line 6 "{<meta name="description" lang="nl" content="vakantiereizen, explorator wereldreizen, incentives, zakenreizen, promoties en kortingen voor talrijke vakanties">" - Unexpected "<"
Close Full Trace ↑
#0 /home/omni/public_html/cms/lib/smarty/sysplugins/smarty_internal_templateparser.php(3144): Smarty_Internal_TemplateCompilerBase->trigger_template_error()
#1 /home/omni/public_html/cms/lib/smarty/sysplugins/smarty_internal_templateparser.php(3209): Smarty_Internal_Templateparser->yy_syntax_error(69, '<')
#2 /home/omni/public_html/cms/lib/smarty/sysplugins/smarty_internal_smartytemplatecompiler.php(105): Smarty_Internal_Templateparser->doParse(69, '<')
#3 /home/omni/public_html/cms/lib/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatecompilerbase.php(192): Smarty_Internal_SmartyTemplateCompiler->doCompile('?<base href="ht...')
#4 /home/omni/public_html/cms/lib/smarty/sysplugins/smarty_internal_template.php(187): Smarty_Internal_TemplateCompilerBase->compileTemplate(Object(Smarty_Internal_Template))
#5 /home/omni/public_html/cms/lib/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(155): Smarty_Internal_Template->compileTemplateSource()
#6 /home/omni/public_html/cms/lib/classes/class.Smarty_CMS.php(324): Smarty_Internal_TemplateBase->fetch('string:?<base h...', 'p71', NULL, NULL, false, false, false)
#7 /home/omni/public_html/cms/plugins/function.metadata.php(63): Smarty_CMS->fetch('string:?<base h...')
#8 /home/omni/public_html/cms/tmp/templates_c/3408016ffadd3d0bf8f68f519b2e552d72a8c875.tpl_head.22.php(42): smarty_function_metadata(Array, Object(Smarty_Internal_Template))
#9 /home/omni/public_html/cms/lib/smarty/sysplugins/smarty_internal_templatebase.php(180): content_50fd867c2c8f87_78044013(Object(Smarty_Internal_Template))
#10 /home/omni/public_html/cms/lib/classes/class.Smarty_CMS.php(324): Smarty_Internal_TemplateBase->fetch('tpl_head:22', 'p71', NULL, NULL, false, false, false)
#11 /home/omni/public_html/cms/index.php(239): Smarty_CMS->fetch('tpl_head:22')
#12 {main}
Opgelost: Subpagina's geven een error
Moderator: velden
Opgelost: Subpagina's geven een error
Last edited by okp on Mon Jan 21, 2013 9:16 pm, edited 1 time in total.
Re: Subpagina's geven een error
Probeer dit deel van je foutmelding eens rustig te ontcijferen:
Syntax Error in template on line 6 "{<meta name="description" lang="nl" content="vakantiereizen, explorator wereldreizen, incentives, zakenreizen, promoties en kortingen voor talrijke vakanties">" - Unexpected "<"
Bedankt voor de tip. Zover ben ik nog mee. Maar ik kan niet direct de file terug vinden waar ik de code kan aanpassen. Wat me nog meer interesseert is, hoe komt die fout er? Ik heb manueel niks aangepast in de code, enkel via het admin panel heb ik gewerkt.
nog een tip?
thx
Eric
nog een tip?
thx
Eric
De template vind je in de admin onder menupunt "Layout".
Ik weet niet welke template je moet hebben, dat staat ook niet in de foutmelding. Maar jij weet vast wel welke template er voor de betreffende pagina wordt gebruikt.
Ik weet niet welke template je moet hebben, dat staat ook niet in de foutmelding. Maar jij weet vast wel welke template er voor de betreffende pagina wordt gebruikt.
Het is inmiddels opgelost. Maar ik weet niet precies wat ik ervoor heb gedaan. Ik heb om te beginnen de metatags verwijderd die ik er zelf had ingezet. Daarna cache gecleared, pagina's verwijderd en nieuwe proberen aanmaken. Daarna werkte het..
Dus ik vermoed dat de code van de Metatags niet correct was, kan dat kloppen?
thx
Eric
Dus ik vermoed dat de code van de Metatags niet correct was, kan dat kloppen?
thx
Eric
Re: Opgelost: Subpagina's geven een error
Waarschijnlijk stond er een { en een } teken in. De template-parser (smarty) heeft die herkend als een "tag". Zie ook http://www.smarty.net/docs/en/language.escaping.tpl