Hjælp med open_basedir

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
pba677
New Member
New Member
Posts: 3
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:30 pm

Hjælp med open_basedir

Post by pba677 »

Hej,

Jeg prøver at installere cmsms på min Synology DiskStation.
Under installation får jeg at vide at der er problemer med 'open_basedir restrictions in effect'.
Jeg ved godt hvordan man retter open_basedir, men jeg forstår ikke hvad den skal sættes til for at det virker ?
Har googlet det i en time nu, og forstår det stadigvæk ikke ???

Mvh Peter
pba677
New Member
New Member
Posts: 3
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:30 pm

Re: Hjælp med open_basedir

Post by pba677 »

Yderligere info:

You have :/etc:/etc.defaults:/tmp:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/var/packages/MailStation/target/roundcubemail:/var/run:/var/services/blog:/var/services/homes:/var/services/photo:/var/services/web:/var/services/web/intra:/var/spool/php:/var/tmp:/volume1/@tmp/php:/volume1/web/ Check for PHP Open Basedir
Open basedir restrictions are in effect. You may have difficulty with some addon functionality with this restriction.

samt

Checking if session.save_path is writable
Open basedir restrictions appear to be in effect. If you have SESSION problems and ini_set works, you can try to enable sessions with cookies adding: ini_set('session.use_only_cookies', 1); to top of config.php


Mvh Peter
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Hjælp med open_basedir

Post by Silmarillion »

Altså, for det første er det slet ikke sikker du har problemer...

Men det du kan/skal gøre er at tilføje et basedir til listen af tilladte basedirs. Og det skal være den lokale rod-sti til cmsms-installationen. Hvad det er kommer helt an på systemet du kører, men det er nemt at finde ud af, cmsms gætter det tit selv...
Det kan være /var/server/http/minundermappe el. lign...

Giver det mening?

Mange hilsener
Morten/Silmarillion
pba677
New Member
New Member
Posts: 3
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:30 pm

Re: Hjælp med open_basedir

Post by pba677 »

Tak for svaret.
Du har ret i at det ikke nødvendigvis er et problem, jeg ville dog gerne slippe af med disse 'warnings', så jeg ved alt er 100%.
Jeg er ret sikker på at have tilføjet det rigtige nu, nemlig "/volume1/web/intra", men jeg får stadig fejlen, selvom netop denne sti er nævnt i fejlmeddelelsen. Underligt.

Mvh Peter
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”