CMS Made Simple een traag cms-systeem?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
timdebuurman
Power Poster
Power Poster

CMS Made Simple een traag cms-systeem?

Post by timdebuurman »

Hoi,

Ik ben al een tijdje in discussie met een helpdesk medewerken van mijndomein.

Sinds ik een website naar hun heb verhuisd, was deze erg traag.
Tijdens het werken aan de website in de admin is dat erg vervelend.
Lange laadtijden iedere keer.

Omdat bij de vorige hosting er niks aan de hand was, ben ik van mening dat het ligt aan de hosting.

Mijndomein blijft echter zeggen dat CMS Made Simple één van de langzamere cms-systemen is, met als onderbouwing dat CMSMS constant database connecties maakt en deze vervolgens niet sluit.

Ook zou de mod-rewrite en het comprimeren van afbeeldingen elkaar tegenwerken.

Zoals ik al zei, heb ik nooit snelheid problemen gehad met CMS Made Simple en daarom krijg ik het idee dat de helpdeskmedewerker dingen zegt die niet kloppen.

Is hier iemand die er iets zinnigs over kan zeggen?

gr. Tim
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: CMS Made Simple een traag cms-systeem?

Post by Rolf »

Over de technische details kan ik inhoudelijk niet zoveel zeggen, maar wel over mijn gebruikerservaringen.

Ik heb al jaren mijn CMSMS websites bij mijndomein.nl draaien. *SINDS* de verhuizing naar de nieuwe PHP 5.3.x server zijn mijn websites ook traag geworden! Daarvoor niet!
Zie ook databaseverbindingsfouten in adminlog. Ook al gemeld maar nog niet opgelost...

Ik weet niet waar deze helpdeskmedewerker zijn "wijsheid" weg heeft maar in mijn beleving is CMSMS zeker geen traag CMS. De recente metingen van Calguy spreken dit ook tegen. Ik heb ook sites bij andere hosts zonder problemen draaien... Je geeft zelf toch ook aan dat de site bij een andere host wel correct werkte?!?!?!?!
Heb mee gedaan aan de beta testen voor de nieuwe plusdomeinen, waarin ook CMSMS standaard kan worden geïnstalleerd! De kennis van CMSMS bij mijndomein.nl mag wel wat worden bijgespijkerd hoor... ;)

Grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
timdebuurman
Power Poster
Power Poster

Post by timdebuurman »

Zou het kunnen dat CMSMS 1.11 minder problemen heeft met MijnDomein?

Ik vind het wel lastig om een goede hosting te vinden, die ook nog betaalbaar is.
Ik dacht wel goed te zitten bij MijnDomein, tot ik dus bijna niet meer aan een website kon werken vanwege te lange laadtijden.

En dan ook nog worden afgewimpeld door de medewerker.

Hij heeft trouwens ook een paar aanpassingen gedaan aan de index.php en aan de .htaccess, om de dingen die ik noemde (database connecties die niet meer sluiten) op te lossen.
Ik zal de aanpassingen hier niet noemen (tegen de regels om de core aan te passen) en volgens mij scheelt het ook niet echt wat quw snelheid.

IK heb een exacte kopie van een website in aanbouw op een domein bij webreus gezet en daar liep het wel gewoon snel.
Maarja, webreus wilde ik juist weg vanwege verouderde php en helemaal geen antwoorden van helpdesk.
Maar dit toont voor mij wel aan dat het inderdaad aan MijnDomein ligt en niet aan CMSMS.
NextDoorMedia - Online Marketing Partner
https://www.nextdoormedia.nl
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Bij mij hebben ze inderdaad ook - ongevraagd - wijzigingen aangebracht aan core bestanden. Wijzigingen die in mijn ogen geheel niet relevant zijn voor het probleem... Maar goed...
Afgezien van het feit dat je website geen "ondersteuning" meer heeft van het dev-team, zijn deze wijzigingen ook erg dom van mijndomein.nl. Schoenmaker blijf bij je leest! Waar zullen ze zijn als daardoor de website enige later op zwart gaat of wordt gehackt door een verkeerde wijziging?

1.11 zal technisch zeker anders zijn, maar ik weet niet of dit het probleem bij mijndomein.nl oplost. De tijd zal het leren, dit weekend komt deze hopelijk uit.
Houdt er wel rekening mee dat mogelijk niet allemaal externe modules al geschikt zijn gemaakt voor de nieuwe release! Maak altijd een back-up voor het upgraden.

Mijn inziens is je conclusie juist en ligt het probleem bij mijndomein.nl. Maar het is voor mij nog geen reden om te verhuizen. Op zich ben ik er best tevreden. Ik denk dat we er hier ook wel mee uit komen ;)

Grt. Rolf :)
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”