Størrelsen på den enkelte side [Løst]

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
fsp
New Member
New Member
Posts: 2
Joined: Wed Dec 28, 2011 10:26 am

Størrelsen på den enkelte side [Løst]

Post by fsp »

Hej

Jeg er ved at indsætte en artikel på mit site som er meget stor. Når jeg gemmer siden forsvinder en stor del af den sidste del af teksten.

Jeg har en ide om at der er tale om en databasebegrænsning (maks. feltstørrelse).

Er der en der kan fortælle om der er den slags begrænsninger og hvad man evt. gør i forbindelse med sådan et problem.
Last edited by fsp on Wed Jan 11, 2012 9:54 pm, edited 1 time in total.
dropster
Forum Members
Forum Members
Posts: 57
Joined: Wed Oct 10, 2007 11:40 pm

Re: Størrelsen på den enkelte side

Post by dropster »

Ja der er en grænse på content størrelsen, se dette link http://wiki.cmsmadesimple.org/index.php/FAQ2

sakset direkte derfra kan du også se løsningen på det omend det er en smule teknisk.
MySQL TEXT fields have a limit of 64K. If you insert anything larger than that in to a normal TEXT field MySQL will silently truncate your data without telling you. MEDIUMTEXT will store 16MB and LONGTEXT can handle 4GB.

To change the maximum length of your content fields you need to use PhpMyAdmin, or some other database utility, to change the field type from TEXT to MEDIUMTEXT or LONGTEXT. In PhpMyAdmin, select your CMSMS database and click on the "cms_content_props" table (assuming a table prefix of cms_). Click on the edit icon next to the "content" field. Then, in the "Type" dropdown menu, select MEDIUMTEXT or LONGTEXT, depending on what you want, then click on the "Save" button.

This will update your field to the new type and allow you to enter more data into your pages.

NOTE

Longer pages will take longer to load, so keep this in mind.
fsp
New Member
New Member
Posts: 2
Joined: Wed Dec 28, 2011 10:26 am

Re: Størrelsen på den enkelte side [Løst]

Post by fsp »

Hej dropster

Tak for hjælpen. Jeg regnede også med at det var noget med databasen, men hvad jeg kunne tillade mig at lave om på var jeg ikke så sikker på, men nu er mit problem løst.
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”