ik loop regelmatig tegen het probleem op dat wanneer ik nieuwsberichten van http://www.marcverhaegenfansite.com op facebook zet er in het bericht op facebook alleen de standaard meta-description wordt getoond ipv de eerste zinnen van het nieuwsbericht. Tevens pakt facebook niet de afbeeldingen die bij het nieuwsbericht staan, maar andere afbeeldingen van de site.
Nu heb ik een tijdje geleden dit probleem voor de pagina's in de catalogus met onderstaande code opgelost (code staat in Algemene instellingen -> Algemene Meta-data). Dit werkt perfect alleen door deze code denk ik pakt facebook bij nieuwsberichten geen data van de site omdat in een nieuwsbericht niet de variabele {$omschrijving} voorkomt.
Nu is mijn vraag hoe ik in onderstaande code ook de variabele {$content} kan toevoegen, zodat facebook ook vanuit de nieuwsberichten de informatie haalt.
Code: Select all
{capture assign='omschrijving'}{$omschrijving}{/capture}
<meta name="Description" content={if !empty($omschrijving)}"{$omschrijving|strip_tags:true|truncate:300}"{else if}"Marc Verhaegen Fansite met alle informatie over het werk van Marc Verhaegen"{/if} />
{if !empty($omschrijving)}
{autometa}
{else if}
<meta name="Keywords" content="strip, strips, stripverzameling, senne en sanne, Marc Verhaegen, Suske en Wiske, luxe, speciale uitgaven, verzamelen, De Vliegende Hollander, Michiel de Ruyter, V-Bommen, Dora, Oorlogswonden, Rebecca R., Cordoba, Loverboys, Fil Marver, Cycloman, Potlood, Brussel in Beeldekes, Strijd om New York, Battle of New York, Braxima, De Ongewenste, De Ongewenste 2, The one and only Fil Marver, De Ongrijpbare Fil Marver, Lottoman, The Flying Brick Murder, Ronny Ramp, Van Gogh, Vincent Van Gogh, Van Gogh Museum" />
{/if}