Algemene Meta-data en facebook vraagje

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Algemene Meta-data en facebook vraagje

Post by wpbremer »

Hallo iedereen,

ik loop regelmatig tegen het probleem op dat wanneer ik nieuwsberichten van http://www.marcverhaegenfansite.com op facebook zet er in het bericht op facebook alleen de standaard meta-description wordt getoond ipv de eerste zinnen van het nieuwsbericht. Tevens pakt facebook niet de afbeeldingen die bij het nieuwsbericht staan, maar andere afbeeldingen van de site.
Nu heb ik een tijdje geleden dit probleem voor de pagina's in de catalogus met onderstaande code opgelost (code staat in Algemene instellingen -> Algemene Meta-data). Dit werkt perfect alleen door deze code denk ik pakt facebook bij nieuwsberichten geen data van de site omdat in een nieuwsbericht niet de variabele {$omschrijving} voorkomt.
Nu is mijn vraag hoe ik in onderstaande code ook de variabele {$content} kan toevoegen, zodat facebook ook vanuit de nieuwsberichten de informatie haalt.

Code: Select all

{capture assign='omschrijving'}{$omschrijving}{/capture}
<meta name="Description" content={if !empty($omschrijving)}"{$omschrijving|strip_tags:true|truncate:300}"{else if}"Marc Verhaegen Fansite met alle informatie over het werk van Marc Verhaegen"{/if} />
{if !empty($omschrijving)}
{autometa}
{else if}
<meta name="Keywords" content="strip, strips, stripverzameling, senne en sanne, Marc Verhaegen, Suske en Wiske, luxe, speciale uitgaven, verzamelen, De Vliegende Hollander, Michiel de Ruyter, V-Bommen, Dora, Oorlogswonden, Rebecca R., Cordoba, Loverboys, Fil Marver, Cycloman, Potlood, Brussel in Beeldekes, Strijd om New York, Battle of New York, Braxima, De Ongewenste, De Ongewenste 2, The one and only Fil Marver, De Ongrijpbare Fil Marver, Lottoman, The Flying Brick Murder, Ronny Ramp, Van Gogh, Vincent Van Gogh, Van Gogh Museum" />
{/if}
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Re: Algemene Meta-data en facebook vraagje

Post by wpbremer »

niemand een idee, ik heb via een extra {else} statement het voor elkaar te krijgen maar dat lukt niet.

Is het trouwens mogelijk om twee variabelen in 1x te capturen?
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Hoi Wiebren

Heb je vraag nu al meerdere keren doorgelezen, maar ik moet bekennen dat ik het nog steeds niet snap ;) Geef nu een paar antwoorden op dingen die me opvallen. Hoop voor je dat het goede antwoord er tussen zit :)

{capture assign='omschrijving'}{$omschrijving}{/capture}
Waarom assign je een waarde van $omschrijving naar de string $omschrijving. Lijkt me niet nodig.

<meta name="Description" content={if !empty($omschrijving)}"{$omschrijving|strip_tags:true|truncate:300}"{else if}"Marc Verhaegen Fansite met alle informatie over het werk van Marc Verhaegen"{/if} />

Voor de leesbaarheid van de code zou ik het anders opzetten
{if $omschrijving}
<meta name="description" content="{$omschrijving|strip_tags:true|truncate:300}" />
{else}
<meta name="description" content="Marc Verhaegen Fansite met alle informatie over het werk van Marc Verhaegen" />
{/if}

{if !empty($omschrijving)}
{autometa}
{else if}
<meta name="Keywords" content="strip, strips, stripverzameling, senne en sanne, Marc Verhaegen, Suske en Wiske, luxe, speciale uitgaven, verzamelen, De Vliegende Hollander, Michiel de Ruyter, V-Bommen, Dora, Oorlogswonden, Rebecca R., Cordoba, Loverboys, Fil Marver, Cycloman, Potlood, Brussel in Beeldekes, Strijd om New York, Battle of New York, Braxima, De Ongewenste, De Ongewenste 2, The one and only Fil Marver, De Ongrijpbare Fil Marver, Lottoman, The Flying Brick Murder, Ronny Ramp, Van Gogh, Vincent Van Gogh, Van Gogh Museum" />
{/if}

{else if} gebruik je op een ander manier (zie rode tekst boven)

{if $string == "waarde1"}
Actie 1
{else if $string == "waarde2"}
Actie2
{else}
Alle andere acties
{/if}

In punt 4 van deze tut http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 52&t=36913 staat wellicht ook iets dat bruikbaar voor je kan zijn.

Het is mogelijk meerdere string te assignen (in goed Nederlandsch). Bijv.
{capture assign='stringnaam'}{$waarde1}{$waarde2} gevolgd door wat tekst of zo{/capture}

Zorg ervoor dat wel alles achter elkaar staat. Dit kan bijv. niet:
{capture assign='stringnaam'}
{$waarde1}
{$waarde2}
gevolgd door wat tekst of zo
{/capture}

Hoop dat je hier al wat mee kan.

groet, Rolf :)
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
frankmanl
Power Poster
Power Poster

Post by frankmanl »

facebook zet er in het bericht op facebook alleen de standaard meta-description wordt getoond ipv de eerste zinnen van het nieuwsbericht. Tevens pakt facebook niet de afbeeldingen die bij het nieuwsbericht staan, maar andere afbeeldingen van de site.
Hoi Wiebren,
Heb je al een oplossing voor Facebook gevonden?
Ik herken het probleem, ben al een tijd naar een oplossing op zoek (items in dit forum, maar ook buiten CMSMS om), maar kom er maar niet achter.
't Zou toch moeten kunnen, zou ik denken...

Frank
wpbremer
Power Poster
Power Poster

Post by wpbremer »

Hoi Iedereen,

ik ben er nog niet aan toe gekomen om hetgeen Rolf hier heeft neer gezet te implementeren, want ik ben vorige week vrijdag 27 juli voor de tweede keer vader geworden en nu na een dochter een zoon erbij.

Zodra ik tijd heb zal ik er eens naar kijken en hier laten weten of ik het heb kunnen oplossen.
frankmanl
Power Poster
Power Poster

Post by frankmanl »

Gefeliciteerd. Eerst daar maar eens wat aandacht aan geven!
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

wpbremer wrote:ik ben er nog niet aan toe gekomen om hetgeen Rolf hier heeft neer gezet te implementeren, want ik ben vorige week vrijdag 27 juli voor de tweede keer vader geworden en nu na een dochter een zoon erbij.
Gefeliciteerd!!!
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Gefeliciteerd! :D
Make your community a better place!
frankmanl
Power Poster
Power Poster

Post by frankmanl »

Ik heb een oplossing geplaatst bij de Tips & Trucs: http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 52&t=56433.

Frank
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”