Problemer med hackere

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
aliceraunsbaek
Forum Members
Forum Members
Posts: 17
Joined: Wed Oct 07, 2009 6:30 am
Location: Denmark

Problemer med hackere

Post by aliceraunsbaek »

Jeg er webmaster for min ejerforeningshjemmeside og er for nylig blevet noget plaget af 'hacker' angreb. Det første var jo nok det med nyhed-modulet, som jo så gerne skulle være fikset i 1.9.4.2.

Men efter jeg opdaterede til den version er siden så blevet 'hacket' igen. Denne gang med nogle ekstra filer i Search modulet. Jeg får nu at vide at jeg skal fjerne modulet helt.
Men det er så her hvor jeg ikke er sikker på om det er det værd. (hvor meget er siden værd uden søgning...)

Er der problemer med Search modulet?
Eller kan det være nogle andre moduler, der reelt har skylden?
Efter opgraderingen havde jeg nogle moduler, som ikke ville opdatere via modul manageren - jeg tænker at en af disse måske er synderen.
Hvis det er nogle af modulerne og jeg ikke kan opdatere dem på 'normal vis', er der så én, der kan forklare mig hvor jeg finder opdateringerne og hvordan jeg 'ruller dem på' (hvis det ikke bare er at kopiere de nye filer oven i de gamle).

Det er min host der har lukket for www til siden og kræver at jeg fjerner Search mappen.

På forhånd tak,
En desperat webmaster
tilde
Forum Members
Forum Members
Posts: 105
Joined: Tue Mar 09, 2010 7:05 am
Location: Vendsyssel, Denmark

Re: Problemer med hackere

Post by tilde »

Du er ikke alene.
Jeg har haft 3 hjemmesider hvor dette er sket.

Jeg har afinstalleret og fjernet Search modulet. Jeg har ikke noget at bruge det til.

Jeg har på fornemmelsen, at der er sket på sider hvor jeg ikke har fået opdateret til sidste nye CMS version.

Søren
aliceraunsbaek
Forum Members
Forum Members
Posts: 17
Joined: Wed Oct 07, 2009 6:30 am
Location: Denmark

Re: Problemer med hackere

Post by aliceraunsbaek »

Altid noget at jeg ikke er den eneste - det er da en lille trøst...

Men det underlige er jo så at den side jeg har jo netop var opdateret til seneste version! Men det kan jo være at der er en åbning som ikke er blevet fundet/rettet endnu?

~Alice
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”