Hi Formleden,
Is het mogelijk om in het admin panel menu een module van "Uitbreidingen" naar "Inhoud" te verplaatsen. Of (nog beter) zou het mogelijk zijn om een nieuwe tab aan te maken voor een bestaande module...?
Voorbeeld: ik maakt een intranet oplossing met FEU, zou het dan mogelijk zijn om in de menu-bar van het adminpanel een menu item te hebben "Intranet" met daar onder het FEU beheer?
CMS
Inhoud
Opmaak
Gebruikers/Groepen
Uitbreidingen
Intranet
- FEU Beheer
Websitebeheer
Mijn instellingen
Weet iemand of het bovenstaande (eventueel hardcoded) mogelijk is?
Dank / Groet,
Peter
[Opgelost] Module verplaatsen in het adminpanel menu
Moderator: velden
[Opgelost] Module verplaatsen in het adminpanel menu
Last edited by realrock on Mon Jun 20, 2011 9:12 pm, edited 1 time in total.
Re: Module verplaatsen in het adminpanel menu
hardcoded is vrijwel alles mogelijk, maar dat nogal een taboe op dit forum
Een tab op die manier toevoegen moet mogelijk zijn, volgens mij is dat voor e-Commerce ook gedaan.
In de xxx.module.php staat altijd een functie zoals dit:
In dit geval komt de module onder de "inhoud" tab. Andere opties kun je terugvinden in de Skeleton module. Zie http://dev.cmsmadesimple.org/project/code/45 en klik op de onderste link, navigeer naar trunk/Skeleton.module.php
Ik verwacht dat het niet mogelijk is om hier zomaar een ongedefineerde waarde te gebruiken. Daarvoor zal ergens in de core code iets toegevoegd moeten worden (met alle ellende van dien bij updates)
succes

Een tab op die manier toevoegen moet mogelijk zijn, volgens mij is dat voor e-Commerce ook gedaan.
In de xxx.module.php staat altijd een functie zoals dit:
Code: Select all
function GetAdminSection()
{
return 'content';
}
Ik verwacht dat het niet mogelijk is om hier zomaar een ongedefineerde waarde te gebruiken. Daarvoor zal ergens in de core code iets toegevoegd moeten worden (met alle ellende van dien bij updates)
succes

Re: Module verplaatsen in het adminpanel menu
Dat gaat best gemakkelijk
Ik heb de E-Commerce module gedownload en het onderstaande stukje gekopieerd en geplakt in FEU
Vervolgens heb in de vertaling de naam van de tab aangepast in de vertaling:
Ik hebt het nu draaien zonder de e-commerce module, werkt prima.
Wederom dank voor je hulp Jos!

Ik heb de E-Commerce module gedownload en het onderstaande stukje gekopieerd en geplakt in FEU
function GetAdminSection()
{
return 'ecommerce';
}
$lang['admin']['ecommerce'] = 'Intranet ';
Wederom dank voor je hulp Jos!