database hooddomein en subdomein

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
williwaw
New Member
New Member

database hooddomein en subdomein

Post by williwaw »

Dag, ik ben helemaal nieuw met CMS made simple. Ik neem het beheer van een domein over en zal een nieuwe website installeren. De huidige site is gemaakt met CMS made simple, en er hangt een subdomein aan, dat gebruik maakt van dezelfde database. Hoe kan ik zien welk deel van de database voor het (hoofd)domein gebruikt wordt, en welk deel van de db voor het subdomein? Het (hoofd)domein wil ik namelijk helemaal veranderen (eraf gooien en een nieuwe site installeren), het subdomein moet blijven bestaan.

Bedankt...
Rolf
Power Poster
Power Poster

Re: database hooddomein en subdomein

Post by Rolf »

Hallo en welkom op het forum

Als in de config.php bestanden van de twee websites kijkt (in de root van de webserver) dan zul je daar aantreffen

Code: Select all

#If app needs to coexist with other tables in the same db,
#put a prefix here.  e.g. "cms_"
$config['db_prefix'] = 'cms_';
Je zult hier bij beide websites een verschil in aantreffen en zo kunnen zien welke tabellen in de database bij welke website horen.
Hoop dat je hier al iets mee kunt.

grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
williwaw
New Member
New Member

Post by williwaw »

Dank je voor je reactie.

Ik vind het raar, maar ik hem geen configurtion.php in mijn subdomein, althans ik kan 'm niet vinden. Als ik inlog bij mijn database bij de host zie ik ook enkel tabellen met de alge,mene prefix cms_. Ik weet dat de beheerder cmsms nooit heeft ge-upgraded (t?). Ik kan nog niet in deback end, wany ik heb de inlohggegevens niet, dus ik kan niet zien welke versie het is. De site is in 2007 gemaakt.... Kan het daarin liggen, dat de site zo oud is, en geen andere prefix gebruikt?

Zie de afbeeldingen die ik via Filezilla heb gemaakt. het subdomein heet 50.ltvh.nl:

bij de gewone site staat netjes de configuration.php

Image

bij het subdomein niet (ook niet in de mappen die achter de map jubileum hangen

Image
M@rtijn
Power Poster
Power Poster

Post by M@rtijn »

Altijd vervelend om uit te moeten pluizen hoe een voorganger iets heeft opgezet qua structuur.

In dit geval denk ik toch echt dat de makkelijkste manier om erachter te komen how je database inelkaar steekt, is om het aan de ontwikkelaar zelf te vragen om uit te leggen.
(het bespaard je een heleboel tijd, kan ik uit ervaring vertellen ;) )
Make your community a better place!
Rolf
Power Poster
Power Poster

Post by Rolf »

Ik vind het raar, maar ik hem geen configurtion.php in mijn subdomein, althans ik kan 'm niet vinden.
Ik had het ook over de config.php en die zie ik op de afbeeldingen wél staan ;)

grt. Rolf :)
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Image
williwaw
New Member
New Member

Post by williwaw »

@m@rtijn; tja, mijn voorganger wil er eigenlijk geen tijd meer insteken, en weet eerlijk gezegd zelf niet meer hoe het nu allemaal zat. Ik wacht nog steeds op de juiste gebruikersnaam en wachtwoord om in het beheerlogin-scherm te komen.

@rolf; inderdaad, ik bedoel ook de config.php. Misschien heb je het al gemerkt, ik werk nu een jaar met Joomla!, en gebruikte per ongeluk de term configuration.php. Overigens staat de config.php dus nergens in mijn subdomein.

Moet in een subdomein niet alle bestanden en mappen van een kale cmsms gezet worden, om het subdomein werkbaar te maken? Dat is namelijk ook niet het geval.

In ieder geval, ik ga verder sleutelen. Overigens ben ik per toeval bij Joomla! uitgekomen, en heb nu 6 sites gemaakt onder dat cms. Verslavend... Maar nu ik cmsms zie, is dat ook wel heel interessant. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, totdat ik bij de site uitkwam waar ik nu mee aan de slag ben. Mijn gemis... ::)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”