Hoi,
Ik heb in het verleden diverse websites gemaakt met behulp van wat html kennis en dreamweaver.
Mij is gevraagd om een bestaande site (www.loothuiszorg.nl) te beheren. Hierdoor heb ik kennis gemaakt met open source softwaren en dat spreekt mij wel aan. Deze site is gemaakt met CMS Made Simple 1.4.1
Het lukt me wel om in de bestaande pagina's teksten handmatig in te voeren,maar zodra ik een woord selecteer om daarna te klikken op link "edit" ,image of wat dan ook komt er een grijs popup scherm en vervolgens staat alles vast en kan ik geen info invoeren. Ook wanneer ik een bestaande link aanklik
Kan iemand mij helpen?
Henri Berende
Link invoeren of bewerken
Moderator: velden
Re: Link invoeren of bewerken
----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 5:38 pm, edited 1 time in total.
Hallo Henri,
Welkom bij CMSms en welkom op dit forum.
Het advies van Arnoud onderschrijf ik, maar misschien is het eerst goed om te checken welke WYSIWYG editor je gebruikt. Is dat TinyMCE of nog de oude FCKeditor?
Het advies van Arnoud onderschrijf ik, maar misschien is het eerst goed om te checken welke WYSIWYG editor je gebruikt. Is dat TinyMCE of nog de oude FCKeditor?
Hoi Jos,Jos wrote:Hallo Henri,
Bedankt voor jullie beider reactie. Ik heb Tiny MCE geactiveerd maar dat werkte ook niet. Verder heb ik het upgradeprotocol gedownload. Ik heb een paar vragen. Bij het onderdeel Upgraden regel 6. CHMOD het config.php bestand tijdelijk naar 666

regel 8 ....en chmod het config.php bestand terug naar 444

"Opmerkingen beginners" regel 4: Vraag met behulp van het FTP-programma de rechten van het bestand config.php op en wijzig dit in 666. Vergeet echter niet om dit na de installatie weer terug te zetten.
Ik hoop dat ik niet teveel als een nitwit over kom
Henri Berende
CHMOD is de benaming om rechten op mappen en bestanden aan te passen (lezen, schrijven, uitvoeren ; read, write, execute)
Ik gebruik FireFTP en daar heb ik met een klik op een map met de rechter muistoets de optie om "properties" aan te passen. Maar in elk FTP programma is dat anders.
Ik gebruik FireFTP en daar heb ik met een klik op een map met de rechter muistoets de optie om "properties" aan te passen. Maar in elk FTP programma is dat anders.
Wedrom bedankt. Ik gebruik filezila en ik heb gemerkt daar werkt het ook met de rechtermuisknop op een map.Jos wrote:CHMOD is de benaming om rechten op mappen en bestanden aan te passen (lezen, schrijven, uitvoeren ; read, write, execute)