CMSMS voorbeelden Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Josk

CMSMS voorbeelden

Post by Josk »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een cms voor een nieuw te bouwen site daarbij heb ik de volgende voorstelling:
1 ik wil vrij zij in de grafische vormgeving,
2 gebruikers rechten instelbaar per pagina of groep pagina's
3 Modules zoals forum /gallery/ guestbook en rss dienen beschikbaar te zijn.
4 voldoede snel (geen grote systeembelasting veroorzaken)
5 voldoende doumentatie
Voldoet cmsms hieraan ? Is er een lijst met sites die hiermee zijn gemaakt ? ::)
Mesmer

Re: CMSMS voorbeelden

Post by Mesmer »

Alleen wat betreft je punt 2 durf ik geen volmondig 'ja' te geven. Er is een module waarmee dit kan maar ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd.

Wat betreft voorbeelden: check
http://forum.cmsmadesimple.org/index.php/board,5.0.html
amygdela

Re: CMSMS voorbeelden

Post by amygdela »

het ligt er een beetje aan wat je wel en niet wilt, maar je kunt in ieder geval dit allemaal instellen aan de rechten van gebruikers en gebruikersgroepen:

Add Groups
Add Html Blobs
Add Pages
Add Stylesheet Associations
Add Stylesheets
Add Templates
Add Users
Clear Admin Log
Create Backup Sets
Modify Any Page
Modify Code Blocks
Modify Files
Modify Group Assignments
Modify Groups
Modify Html Blobs
Modify Modules
Modify News
Modify News
Modify News
Modify Permissions for Groups
Modify Site Preferences
Modify Stylesheet Associations
Modify Stylesheets
Modify Templates
Modify Users
Remove Groups
Remove Html Blobs
Remove Pages
Remove Stylesheet Associations
Remove Stylesheets
Remove Templates
Remove Users
Restore Backup Sets
Ron@Spikecity

Re: CMSMS voorbeelden

Post by Ron@Spikecity »

Het enige uit jouw lijstje wat ik nog mis is een RSS feed, maar anders dan dat zijn er zat modules en tags op cmsforge te vinden om jouw pakket aan wensen te bevredigen.

Een aantal sites:
http://analytical.multi-instruments.nl (basis plus afgeschermd deel voor klanten)
http://www.spikecity.net (basis + YaBB2 integratie met een aangepaste pi_iframe tag)
http://www.jrvideo.net (basis)

Een van de beste Free CMS systemen die niet al te loaded zijn (ala Joomla) en gewoon makkelijk installeren en werken.

Ron
User avatar
petert
Power Poster
Power Poster
Posts: 282
Joined: Wed Feb 09, 2005 9:30 pm
Location: behind my desk

Re: CMSMS voorbeelden

Post by petert »

Spikecity wrote: Het enige uit jouw lijstje wat ik nog mis is een RSS feed
De news module heeft een standaard ingebouwde RSS feed
Mambo sucks, that's why I am here.
Now they call it Joomla, but it still sucks!

CMSMS rules!
Ron@Spikecity

Re: CMSMS voorbeelden

Post by Ron@Spikecity »

petert wrote:
Spikecity wrote: Het enige uit jouw lijstje wat ik nog mis is een RSS feed
De news module heeft een standaard ingebouwde RSS feed
Ja, kan zijn maar die had ik nog niet gevonden, Patricia wees me op de RSS module die overigens ook werkt, echter als Perl/PHP developer had ik inmiddels de simpele oplossing gevonden en een snelle tag ervoor geschreven  ;)
Gasoline

Re: CMSMS voorbeelden

Post by Gasoline »

Misschien moet je aan Joomla denken. Daar zitten al die functies standaard in.

Ik ben daar geheel op over gegaan. Als je je er ff in verdiept hebt makkelijker, en meer functies. Alhoewel ik CMSMS tijden met volle tevredenheid heb gebruikt. Maar wil je meer functionaliteit (minder simpel dus) is Joomla een hele mooie optie.
jelle

Re: CMSMS voorbeelden

Post by jelle »

Volgens mij ben je met Joomla gebonden aan een tabel opmaak. Alleen het rechten stukje is nu nog wat onhandig met cmsms, maar dat staat op de roadmap om herzien te worden voor de 1.0 release geloof ik.
Ron@Spikecity

Re: CMSMS voorbeelden

Post by Ron@Spikecity »

Gasoline wrote: Misschien moet je aan Joomla denken. Daar zitten al die functies standaard in.

Ik ben daar geheel op over gegaan. Als je je er ff in verdiept hebt makkelijker, en meer functies. Alhoewel ik CMSMS tijden met volle tevredenheid heb gebruikt. Maar wil je meer functionaliteit (minder simpel dus) is Joomla een hele mooie optie.
Ik vind Joomla way over the top, veel te lastig te installeren en veel te beperkt in het gebruik van CSS only templates.
Functionaliteit die ik eventueel mis in CMSMS zit meestal wel in de pen hier of die schrijf ik er zelf bij.

Wat niet wegneemt dat Joomla een van de prima CMS scripts is, echter voor de gemiddelde gebruiker veel te moeilijk.
amygdela

Re: CMSMS voorbeelden

Post by amygdela »

Joomla zuigt. Echt een vreselijke CMS, die ramgare code produceert en een cursus van een maand kost om het te leren. Nog net niet zo erg als Typo3 :)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”