[Opgelost] Smarty error in tpl_body??

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
davidh
New Member
New Member
Posts: 3
Joined: Sat Jul 18, 2009 11:08 am

[Opgelost] Smarty error in tpl_body??

Post by davidh »

Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag. Ik ben een website aan het opzetten met CMS Made simple 1.6. De systeeminformatie meldt nergens fouten en ik heb nu de volgende modules geinstalleerd:

CMSMailer 1.73.14, FileManager 1.0, MenuManager 1.6, ModuleManager 1.3, News 2.10, nuSOAP 1.0.1, Printing 1.0, Search
1.6.1, ThemeManager 1.1.1, TinyMCE 2.5.0, AjaxMadeSimple 0.1.6, Polls 0.2.2, FormBuilder 0.5.11, CGExtensions 1.16, Album 0.9.3, SiteMapMadeSimple 1.1.4


Af en toe krijg ik een foutmelding bovenaan de website ???:

Code: Select all

string(136) "Smarty error: [in tpl_body:24 line 40]: syntax error: expecting '=' after attribute name 'params' (Smarty_Compiler.class.php, line 1591)"
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar de onderdelen te vinden zijn waar deze foutmelding naar verwijst en wat ik er aan zou kunnen doen. Ik heb wel gezocht op het forum, maar kan nergens echt een goede handleiding om smarty errors op te lossen. Hebben jullie een ideee wat deze fout verooorzaakt en hoe ik het op kan lossen? Of is er toch ergens goede informatie te vinden hoe te werk te gaan bij een fout als deze?

Alvast bedankt!
Last edited by davidh on Sat Jul 18, 2009 11:48 am, edited 1 time in total.
davidh
New Member
New Member
Posts: 3
Joined: Sat Jul 18, 2009 11:08 am

Re: Smarty error in tpl_body??

Post by davidh »

Door het vertalen van een Franse post kwam ik er achter dat het eenvoudiger was dan ik dacht: de smarty error verwijst naar een fout in één van mijn sjablonen (tpl_body).

In dat sjabloon staat een tag die verwijst naar een poll {cms_module module='polls' params}. Achter "params" verwacht het cms een value (params='bladibla'). Ik heb de params er nu uitgehaald en verwacht dat ik de fout niet meer te zien krijg.

Sorry voor het onnodig vervuilen van het forum :-P.

Wel vreemd dat de foutmelding niet altijd zichtbaar is!
Dee
Power Poster
Power Poster
Posts: 1197
Joined: Sun Mar 19, 2006 8:46 pm
Location: the Netherlands

Re: [Opgelost] Smarty error in tpl_body??

Post by Dee »

davidh wrote: Wel vreemd dat de foutmelding niet altijd zichtbaar is!
Volgens mij toont Smarty template errors alleen de eerste keer als de pagina geladen wordt na wijziging of aanmaken van de pagina (en legen van de cache misschien).

Groet,
D
davidh
New Member
New Member
Posts: 3
Joined: Sat Jul 18, 2009 11:08 am

Re: [Opgelost] Smarty error in tpl_body??

Post by davidh »

Dat zou inderdaad goed kunnen. Vermoedde al dat er enige logica achter zat ;)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”