2e Gastenboek

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
Jorco
Forum Members
Forum Members
Posts: 21
Joined: Tue Apr 29, 2008 8:22 am

2e Gastenboek

Post by Jorco »

Ik zit met een probleem:

Ik heb een website gemaakt, maar heb daar 2 gastenboeken bij nodig. Nu heb ik best wat verstand van php en cmsms maar ik krijg het niet voor elkaar om de gastenboek module zo aan te passen dat ik er nog een draaiend kan krijgen.
is er iemand die mij kan/wil helpen met dit?

gr Joris
deactivated010521

Re: 2e Gastenboek

Post by deactivated010521 »

----------
Last edited by deactivated010521 on Tue Mar 12, 2013 4:03 pm, edited 2 times in total.
Jorco
Forum Members
Forum Members
Posts: 21
Joined: Tue Apr 29, 2008 8:22 am

Re: 2e Gastenboek

Post by Jorco »

Arnoud, bedankt voor je uitleg maar vind dit eigenlijk nogal omslachtig :)

Is het niet gewoon mogelijk om de hele guestbook module te kopieren en er gewoon guestbook2 van te maken met in de db ook gewoon module_guestbook2 waarden?
Ik heb dat geprobeerd, maar dan geeft hij uiteindelijk ergens een fout en die kan ik er niet uit krijgen...
Weet jij of dit mogelijk is, of natuurlijk iemand anders?

Of zijn er mensen die dit ook zoeken en mee willen helpen om de fouten eruit te krijgen?

gr Joris
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: 2e Gastenboek

Post by Jos »

Het toeval wil dat ik eens een scriptje in elkaar gefrut heb om een module te kopiëren die dan als basis van een eigen te ontwikkelen module moest dienen. Het kopieerscriptje is gelukt, de rest (nog lang) niet.

Onderstaande code kun je in een UDT gieten (zonder ) of als php-bestandje in de rootmap van je CMSMS-installatie zetten. Ik heb de vervangwaarden in het script alvast voor je aangepast voor Guestbook. Kwestie van het script aanroepen en je kopie is gemaakt!

Mocht je in het vertaalbestand ook wat willen aanpassen, dan is het verstandig om de array met vervangwaarden uit te breiden, in plaats van handmatig te doen. Want dan kun je ook toekomstige updates van de module doorvoeren in de kopie!

Hopelijk heb je er wat aan.

Code: Select all

<?php
$module = "Guestbook";    // pad van de te kopiëren module

// vervangwaarden, hoofdlettergevoelig, belangrijk voor namen van classes, db-tabellen en constanten
$trans = array(
'uestbook' => 'uestbook2',
'CMSGB_BASE' => 'CMSGB_BASE2',
'SmartyPaginate' => 'SmartyPaginate2'
);

/********  hieronder niets wijzigen  ********/

function modulecopy($path,$trans)
{
    if($dir = @opendir('modules/'.$path))
    {
        while(($file = readdir($dir)) !== FALSE)
        {
            if(is_dir('modules/'.$path.'/'.$file) && $file != '.' && $file != '..')
            {
                if(!is_dir('modules/'.strtr($path.'/'.$file, $trans)))
                {
                    mkdir('modules/'.strtr($path.'/'.$file, $trans));
                }
                $output[$file] = modulecopy($path.'/'.$file,$trans);
            }            
            elseif($file != '.' && $file != '..')
            {

                $contents = file_get_contents('modules/'.$path.'/'.$file); //de inhoud van het bestand lezen
                $contents = strtr($contents, $trans);  //omzetten met vervangwaarden

                $handle = fopen('modules/'.strtr($path.'/'.$file, $trans),'w'); // bestand aanmaken x
                fwrite($handle,$contents); // kopie wegschrijven
                fclose($handle); // verbinding met bestand sluiten

                $output[] = $file;
            }
        }
        closedir($dir);
    }
    return isset($output) ? $output : FALSE;
}

if(!is_dir('modules/' . strtr($module, $trans)))
{
    mkdir('modules/' . strtr($module, $trans));
}


echo '<h3>Copy Module \'' . $module  . '\' to \'' . strtr($module, $trans) . '\'</h3>';
echo '<pre>';
print_r(modulecopy($module,$trans));
echo '</pre>';
?>
Last edited by Jos on Tue Jul 07, 2009 2:33 pm, edited 1 time in total.
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: 2e Gastenboek

Post by Jos »

Onderstaand bericht zal je nog beter helpen.
Dee wrote: Version 1.1.12 of the Guestbook module is available for download in the Forge.

[...]

The next version 1.2 will have support for multiple guestbooks. A beta will be released soon, it is already available in the module SVN trunk: svn checkout http://svn.cmsmadesimple.org/svn/gastbuch/trunk/. [...]

Regards,
D
Jorco
Forum Members
Forum Members
Posts: 21
Joined: Tue Apr 29, 2008 8:22 am

Re: 2e Gastenboek

Post by Jorco »

Het Copy script werkt perfect :)

HEEL ERG BEDANKT !!!
Dee
Power Poster
Power Poster
Posts: 1197
Joined: Sun Mar 19, 2006 8:46 pm
Location: the Netherlands

Re: 2e Gastenboek

Post by Dee »

Jos wrote: Het kopieerscriptje is gelukt, de rest (nog lang) niet.
Ik neem aan dat je, als je hierbij ergens niet of moeilijk uitkomt, het hier op het forum gooit.
In het algemeen kun je hier (zeker in het Engels-talige forum) bij vragen over het schrijven van een module vrij rap antwoord van mij of iemand anders verwachten.

Groet,
D
Jos
Support Guru
Support Guru
Posts: 4017
Joined: Wed Sep 05, 2007 8:03 pm
Location: The Netherlands

Re: 2e Gastenboek

Post by Jos »

@Jorco:  mooi dat het gelukt is. Hou de nieuwe versie van Guestbook in de gaten, want dat is natuurlijk een veel betere oplossing, zeker vanuit beheer-oogpunt. Zet je nog even [opgelost] voor de titel?

@Dee:  uiteraard zet ik vragen op het forum. Ik ben echter nog geen problemen tegengekomen die niet al op het forum beantwoord waren. De zoekfunctie is ideaal  ;)  Ook haal ik veel info uit de skeleton en news modules
Het zit em meer in de beschikbare tijd om er mee bezig te zijn... Er zijn zoveel andere dingen te doen  :)
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”