[Solved]Styling af lightbox (album)

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
nikoline
Forum Members
Forum Members

[Solved]Styling af lightbox (album)

Post by nikoline »

Jeg har sat et foto album op ved hjælp af album modulet - og valgt skabelonen lightbox  det fungere også fint - men jeg vil så godt style det altså ændre baggrundsfarven på de små billeder ( man klikker på for at få vist stort) og få fjernet image borderen  - eller ændre den til en farve der passer til designet... Jeg ved det er muligt for har tidligere gjort det men kan simpelhen ikke huske hvordan jeg gjorde  :'( 

Jeg har været inde i Template under mit foto album modul og hentes css filen ( det gælder vist for det hele album, lightbox, osv) den har jeg kopieret over i mine stylesheet og linket den til min album skabelon ( på normalvis tilføj css via cms)  men det virker ikke uanset hvad jeg ændre i sker der intet - helller ikke hvis jeg sletter hele stylesheetet   ::)  så den må jo hente det et andet sted fra for stylet bliver det jo - jeg har både prøvet at kalde mit stylesheet for album og stylesheet uden held - er så lidt i tvivl om jeg skal manuelt ligge en kode ind i album skabelonen også om det var det jeg gjorde dengang det lykkedes mig?? - håber nogen kan hjælpe
Last edited by nikoline on Tue Apr 21, 2009 11:18 am, edited 1 time in total.
thile
Forum Members
Forum Members

Re: Styling af lightbox (album)

Post by thile »

Ok, håber jeg forstod det rigtigt.
Du har faktisk ændret det igennem admin interfacet, og dens måde at lave dynamiske css stylesheet filer.

Mener slet ikke albummet bruger dette. Mit album hugger styles fra en statisk fil, direkte fra modules/Album/css/stylesheet.css

Tag en backup af denne fil, og så forsøg dig frem med nogle ændringer, og se om det har effekt.
nikoline
Forum Members
Forum Members

Post by nikoline »

Ja jeg forstår det heller ikke rigtigt kan huske så meget at jeg kopirede det stylesheet den læste (det kunne jeg hente ned og se og det kan jeg også nu) og satte det ind i typografiark i admin delen og fik det linket til album skabelonen sådan at jeg rettede det i admin delen og det lykkedes både at få anden baggrundsfarve på de små billeder, fjernet border, ændret tekstfarve osv - men jeg må have gjort noget mere end det for det virker ikke nu - det er tydeligvis ikke mit oprettede stylesheet den henter fra. - jeg synes måske svagt at kunne huske at jeg måske har sat en eller anden kode ind i skabelonen - men det har mere været held end forstand ;D  - og sikkert en linie jeg har fundet et eller andet sted - men synes ikke at jeg kan finde noget om det nogen steder nu :(
nikoline
Forum Members
Forum Members

Post by nikoline »

Jeg løste på følgene måde:

menuen: Foto album, valgte egenskaber klikkede fluebenet i auto link fra og klikkede derefter  på "vis standard stylesheet - kopierede det hele lavede et nyt typografiark hvor jeg kopierede det ind og kaldte det "album" men det er vist lige meget hvad man kalder det. Kopierede miin template til mine sider, kaldte den album og tilknyttede album cssén.. så er det nemt at ændre baggrundsfarve etc.. :)
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”