login-pagina? Topic is solved

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
lvandijck

login-pagina?

Post by lvandijck »

Ik ben geen absolute beginner op PC-gebied, maar wat dit CMS-systeem betreft alleszins wel. En daarom vraag ik me af of en hoe een inlogpagina gemaakt resp. geactiveerd kan worden. Ik zie dat er een gebruikersbeheer bestaat, en dat gebruikers in groepen met daaraan gekoppelde rechten kunnen worden geplaatst, maar die login is blijkbaar alleen bedoeld voor het administratiepaneel.
Is ook zoiets mogelijk als een afgeschermd gedeelte dat enkel voor geregistreerde gebruikers toegankelijk is?
amygdela

Re: login-pagina?

Post by amygdela »

je wilt dus pagina's zichtbaar maken nadat je bent ingelogd? Of snap ik je verkeerd?
lvandijck

Re: login-pagina?

Post by lvandijck »

Inderdaad: pagina's die alleen zichtbaar zijn nadat je je als geregistreerde gebruiker hebt aangemeld.
Heb  voorheen met Joomla (ex-Mambo) gewerkt, waarin dat standaard ingebakken zat. Maar de "Made Simple" van dit CMS heeft me over de streep getrokken, omdat bij nogal wat andere CMS'en het hele beheer helemaal niet zo simpel is.
Ik heb intussen al wat zitten spelen met FrontEndUser (of iets van die aard) maar die module wil niet echt werken zoals ik wil (of: ik werk niet echt zoals die module wil...)
amygdela

Re: login-pagina?

Post by amygdela »

Gebruik je PHP5? Dat werkt namelijk niet...

http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 589.0.html
User avatar
petert
Power Poster
Power Poster
Posts: 282
Joined: Wed Feb 09, 2005 9:30 pm
Location: behind my desk

Re: login-pagina?

Post by petert »

lvandijck wrote: Inderdaad: pagina's die alleen zichtbaar zijn nadat je je als geregistreerde gebruiker hebt aangemeld.
dat kan met de frontenduser module icm de customcontent module
http://dev.cmsmadesimple.org/projects/customcontent/
lvandijck wrote: Heb  voorheen met Joomla (ex-Mambo) gewerkt, waarin dat standaard ingebakken zat. Maar de "Made Simple" van dit CMS heeft me over de streep getrokken, omdat bij nogal wat andere CMS'en het hele beheer helemaal niet zo simpel is.
precies en welkom bij de club :)
lvandijck wrote: Ik heb intussen al wat zitten spelen met FrontEndUser (of iets van die aard) maar die module wil niet echt werken zoals ik wil (of: ik werk niet echt zoals die module wil...)
Het zou erg veel schelen als je in het kort kon uitleggen wat er 'niet echt werkt'.
Mambo sucks, that's why I am here.
Now they call it Joomla, but it still sucks!

CMSMS rules!
enisdev
Forum Members
Forum Members
Posts: 18
Joined: Mon May 22, 2006 7:25 am
Location: amsterdam

Re: login-pagina?

Post by enisdev »

Heeft iemand al ruime ervaring met front end user ?
kan deze gebruikt worden voor een volledige leden systeem:

onder volledig begrijp ik op dit moment:

-aanmelden(met verificatie)
-inloggen
-paginas kunnen afschermen
-leden kunnen hun gegevens actualiseren.
Dee
Power Poster
Power Poster
Posts: 1197
Joined: Sun Mar 19, 2006 8:46 pm
Location: the Netherlands

Re: login-pagina?

Post by Dee »

enisdev wrote: Heeft iemand al ruime ervaring met front end user ?
kan deze gebruikt worden voor een volledige leden systeem:

onder volledig begrijp ik op dit moment:

-aanmelden(met verificatie)
-inloggen
-paginas kunnen afschermen
-leden kunnen hun gegevens actualiseren.
Heb niet heel veel ervaring met FEU, maar het kan daarvoor perfect gebruikt worden.
Voor het aanmelden is Self Registration nodig en voor het afschermen CustomContent.
Inloggen en actualiseren van eigen gegevens zitten standaard al in FEU (form=login en form=changesettings).

Grtz,
D
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”