aparte database met zoekfunctie

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
PenP
Forum Members
Forum Members

aparte database met zoekfunctie

Post by PenP »

Hallo,

Voor de website waar ik mee bezig ben wil ik graag een aparte database maken met een zoekfunctie. Het is de bedoeling dat gebruikers met behulp van een zoekfunctie in de "frontend" data op kunnen zoeken. Heeft iemand een idee over hoe ik dit eenvoudig kan realiseren?

Alvast bedankt.

Groeten,

Patrick
Duketown

Re: aparte database met zoekfunctie

Post by Duketown »

PenP,

Wat is er mis met de Search module?

Duketown
Art-art

Post by Art-art »

Hallo PenP,

Ongeveer 1 1/2 jaar gelden ben ik met CMSMS begonnen. Ik heb er toen ook voor gekozen om 5 aparte tabellen te gaan gebruiken die ik apart moet beheren. Ik roep alleen maar data op vanuit CMSMS en toon het dan ik een pagina.
Het werkt en je hoeft niet te veel in de modules en zo te duiken.

Maarrr....
Steeds als ik nu iets aan wil passen, de website moet verhuizen (er staat altijd een kopie standby bij een en andere hostingprovider 'just in case') of moet her-installeren/upgraden kom ik in de problemen en moet ik alles weer handmatig instellen. Dit zal ook wel door mijn onkunde komen....

Tijdens de meeting van afgelopen zaterdag ben ik er van overtuigd geraakt dat het beter is de maatwerkoplossing toch als module te integreren in CMSMS. Hiermee wordt het allemaal toch wat beheersbaarder, zo heb ik begrepen.

Ik weet niet of een van de meer ervaren modulebouwers hierover kan zeggen maar ik denk dat je haar beter mee uit bent.

Succes, Arthur
PenP
Forum Members
Forum Members

Post by PenP »

Duketown,

Als ik een aparte database zou maken moet ik dan een of andere database connectie met de andere "standaard" database maken om gebruik te kunnen maken van de zoekfunctie? Of kan ik net wat Arthur zegt een module maken?

Patrick
Duketown

Post by Duketown »

PenP,

Vanuit mijn algemene automatiserings ervaring weet ik inmiddels dat het nooit eenvoudig is om meer dan een database tegelijkertijd te benaderen (uitzonderingen daargelaten).
Verreweg het meest eenvoudige is om een module te maken. Kijk daarbij vooral (aangezien je een zoek module wilt bouwen) naar de opbouw en logica van de Search module.

Volgens mij is het is het zelfs verstandig om je daar eerst in te verdiepen (waarom het wiel een tweede keer uitvinden).
Het is mogelijk om gegevens die in een niet Core module zitten ook via de Search module te verwerken.
Ik heb dat bijvoorbeeld toegepast bij de module Shop Made Simple.

Succes,
Duketown
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”