De juiste hosting.
Moderator: velden
De juiste hosting.
Misschien heeft iemand al voor het zelfde probleem gestaan zoals ik nu.
Maar op het moment dat de cmsms site klaar is moet het uiteindelijk gehost worden.
Wat is nu de perfecte hosting bedrijf voor een cmsms website.
Eisen die ik gevonden heb hiervoor zijn mysql database en php 4 - 5.
Hosting waar ik op dit moment meest voorstander voor ben is die van xs4all.
http://www.xs4all.nl/allediensten/websi ... vanced.php
en zoals ik het zie de unix variant want volgens mij kan ik met die van windows niet zoveel.
Maar voordat ik mezelf verbrand wil ik graag jullie mening horen.
alvast bedankt voor de moeite
Maar op het moment dat de cmsms site klaar is moet het uiteindelijk gehost worden.
Wat is nu de perfecte hosting bedrijf voor een cmsms website.
Eisen die ik gevonden heb hiervoor zijn mysql database en php 4 - 5.
Hosting waar ik op dit moment meest voorstander voor ben is die van xs4all.
http://www.xs4all.nl/allediensten/websi ... vanced.php
en zoals ik het zie de unix variant want volgens mij kan ik met die van windows niet zoveel.
Maar voordat ik mezelf verbrand wil ik graag jullie mening horen.
alvast bedankt voor de moeite
Re: De juiste hosting.
Beste Blade,
ik heb op dit moment mijn site bij
http://www.hosting2go.nl
lopen en tot nu toe ben ik erg tevreden.
Deze is veel goedkoper dan jou oplossing.
Hoe zij hier de userinterfaces van. Voor bijvoorbeeld de mysql onderdelen ?
Als ik je goed begrijp wil je weten hoe je bij je databases kan komen.
Dit werkt hier allemaal via phpmyadmin.
Dit werkt hier allemaal via phpmyadmin.
je moet niet (alleen) naar de prijs kijken maar ook naar wat voor service ze bieden. Worden er bijvoorbeeld backups gemaakt? Hoe vaak en ook van de database? Zijn ze te bereiken als je iets wilt/moet laten aanpassen bijvoorbeeld in de php.ini file.
Bij http://webhosters.nl/ kan je een overzicht bekijken. Voor de juiste keuze moet je je afvragen waarvoor de website is bedoelt. En wat de uptime en snelheid moet zijn, maar helaas krijg je op dat soort antwoorden toch geen antwoord waar je iets aan hebt.
Succes!
Bij http://webhosters.nl/ kan je een overzicht bekijken. Voor de juiste keuze moet je je afvragen waarvoor de website is bedoelt. En wat de uptime en snelheid moet zijn, maar helaas krijg je op dat soort antwoorden toch geen antwoord waar je iets aan hebt.
Succes!
Ik heb meerdere CMSMS sites bij www.123-webhost.nl (Linux)
Let op de juiste schrijfwijze, want er zijn er veel met ongeveer dezelfde naam.
Ik ben erg tevreden de up time, de kosten en over de gebruikers interfaces, ook voor MYSQL.
Ze maken backups, maar je kunt ook zelf een backup opstarten na b.v. grote veranderingen. Die backup kun je dan evt kopiëren naar je eigen PC.
Helpdesk beantwoordt vragen vrijwel altijd binnen 30 minuten.
Altijd even vragen om de safemode uit te zetten.
De oorsprong van het bedrijf is belgisch.
Let op de juiste schrijfwijze, want er zijn er veel met ongeveer dezelfde naam.
Ik ben erg tevreden de up time, de kosten en over de gebruikers interfaces, ook voor MYSQL.
Ze maken backups, maar je kunt ook zelf een backup opstarten na b.v. grote veranderingen. Die backup kun je dan evt kopiëren naar je eigen PC.
Helpdesk beantwoordt vragen vrijwel altijd binnen 30 minuten.
Altijd even vragen om de safemode uit te zetten.
De oorsprong van het bedrijf is belgisch.
Hoi allemaal,
Ik heb de meeste sites bij mijndomein.nl
Op zich ben ik erg tevreden, de servicedesk is alleen via email te bereiken, maar werkt snel.
Maar ik ben al even bezig met het knutselen met pretty-url's en ik krijg het maar niet aan de gang...
Wat doe ik fout
Toch uiteindelijk maar even een mailtje naar mijndomein. De reactie terug:
Kan mijndomein echt aanbevelen, maar ik vind dit toch jammer... Gemiste kans, not pretty.
Rolf
Op zich ben ik erg tevreden, de servicedesk is alleen via email te bereiken, maar werkt snel.
Maar ik ben al even bezig met het knutselen met pretty-url's en ik krijg het maar niet aan de gang...

Wat doe ik fout

Vandaar dat het dus niet werkt.Het is op dit moment niet mogelijk om in de .htaccess bestanden FollowSymLinks te gebruiken voor andere dan 404 pagina\'s. Dit is dan ok de oorzaak dat bij u een 500 Internal Server Error ontstaat bij gebruik van andere waarden omdat dit niet door de server geaccepteerd wordt. het is helaas nog niet mogelijk om hierin verandering aan te brengen.
Mijndomein.nl maakt gebruik van een zgn. Shared Hosting concept waarbij meerdere domeinen op 1 server actief zijn. Hierbij is gekozen voor een algemeen concept van serverconfiguratie. Het is niet mogelijk om op individueel verzoek wijzigingen aan te brengen in de serverconfiguratie of onderdelen toe te voegen, daar dit de onderhoudsbelasting en stabiliteit niet ten goede komt. Dit geldt ook voor modules als cURL, ION Cube, Zend Optimizer en het aanbrengen van mogelijkheden voor extra functies in .htaccess bestanden.
Kan mijndomein echt aanbevelen, maar ik vind dit toch jammer... Gemiste kans, not pretty.
Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
Ik ben zelf erg tevreden met: http://www.flexwebhosting.nl/. Ik heb voor hun gekozen, omdat ik voor een lage prijs veel verschillende MySQL databases mag hebben.
Service is redelijk snel via een mail systeem.
Ik heb nooit speciale zaken als php.ini en .htaccess hoeven aan te laten passen dus kan geen oordeel vellen over service op dat moment.
Een andere provider waar ik mee werk is: www.hostingdiscounter.nl. Ben ik minder over te spreken. In het verleden nogal wat downtime gehad (is nu beter). Slechts 1 database per domein.
Duketown
Service is redelijk snel via een mail systeem.
Ik heb nooit speciale zaken als php.ini en .htaccess hoeven aan te laten passen dus kan geen oordeel vellen over service op dat moment.
Een andere provider waar ik mee werk is: www.hostingdiscounter.nl. Ben ik minder over te spreken. In het verleden nogal wat downtime gehad (is nu beter). Slechts 1 database per domein.
Duketown
Rolf,
ik heb ook een aantal sites draaien op mijndomein.nl, maar heb WEL de pretty-URLs aangezet. Deze draaien op zich goed...
Het betreft dus de htaccess.txt uit de /doc folder renamen/verplaatsen naar de root als .htaccess,
en vervolgens in de config.php de mod_rewrite, use_hierarchy en file_extension aanzetten....
Ronny
ik heb ook een aantal sites draaien op mijndomein.nl, maar heb WEL de pretty-URLs aangezet. Deze draaien op zich goed...
Het betreft dus de htaccess.txt uit de /doc folder renamen/verplaatsen naar de root als .htaccess,
en vervolgens in de config.php de mod_rewrite, use_hierarchy en file_extension aanzetten....
Ronny
Hoi, ik zit ook bij Mijndomein en heb pretty url's door iemand laten doen, werd me zelf te lastig. Ik kreeg van hem het volgende commentaar, wellicht kunnen jullie er iets mee. Mijn website is www.nederlandsezwembaden.nl, ter info voor de onder geplakte tekst. Hij gaf mij dit mee als reactie op het aanpassen van de pretty url's:
"Dit had je niet kunnen weten, mijndomein heeft een aparte configuratie. En daardoor moest het .htaccess bestand een map naar boven worden geplaatst. Onder sites/ ipv onder sites/www.nederlandsezwembaden.nl/ En bovendien moest ik de regels in dat bestand wijzigen. Verder heb ik config.php gewijzigd zoals aangegeven. Behalve dat ik de extensies van elke pagina .html heb gemaak ipv htm of geen extensie. .html is de oorsponkelijke standaard voor webpages, dus dat lijkt mij voor Google goed geschikt."
"Dit had je niet kunnen weten, mijndomein heeft een aparte configuratie. En daardoor moest het .htaccess bestand een map naar boven worden geplaatst. Onder sites/ ipv onder sites/www.nederlandsezwembaden.nl/ En bovendien moest ik de regels in dat bestand wijzigen. Verder heb ik config.php gewijzigd zoals aangegeven. Behalve dat ik de extensies van elke pagina .html heb gemaak ipv htm of geen extensie. .html is de oorsponkelijke standaard voor webpages, dus dat lijkt mij voor Google goed geschikt."
Rolf wrote: Hoi allemaal,
Wat doe ik fout
Vandaar dat het dus niet werkt.Het is op dit moment niet mogelijk om in de .htaccess bestanden FollowSymLinks te gebruiken voor andere dan 404 pagina\'s. Dit is dan ok de oorzaak dat bij u een 500 Internal Server Error ontstaat bij gebruik van andere waarden omdat dit niet door de server geaccepteerd wordt. het is helaas nog niet mogelijk om hierin verandering aan te brengen.
Mijndomein.nl maakt gebruik van een zgn. Shared Hosting concept waarbij meerdere domeinen op 1 server actief zijn. Hierbij is gekozen voor een algemeen concept van serverconfiguratie. Het is niet mogelijk om op individueel verzoek wijzigingen aan te brengen in de serverconfiguratie of onderdelen toe te voegen, daar dit de onderhoudsbelasting en stabiliteit niet ten goede komt. Dit geldt ook voor modules als cURL, ION Cube, Zend Optimizer en het aanbrengen van mogelijkheden voor extra functies in .htaccess bestanden.
Rolf
Hé Ronny, humm bijzonder...
Op deze wijze heb ik het ook gedaan, maar juist bij de htaccess file uit de /doc map gaat het fout.
Bij de regel 'Options +FollowSymLinks' blijft hij steken. Error 500...
Config.php aanpassen is geen probleem, in de interne links zie je dan ook keurig de pretty-url's.
Alleen zonder de juiste htaccess krijg je dan een 404 fout.
®
Op deze wijze heb ik het ook gedaan, maar juist bij de htaccess file uit de /doc map gaat het fout.
Bij de regel 'Options +FollowSymLinks' blijft hij steken. Error 500...
Config.php aanpassen is geen probleem, in de interne links zie je dan ook keurig de pretty-url's.
Alleen zonder de juiste htaccess krijg je dan een 404 fout.
®
ps.
Bedankt voor je reactie, Gerben.
Ik maak geloof ik even een aparte topic hiervan.
Past hier niet echt
Rolf
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 641.0.html
Bedankt voor je reactie, Gerben.
Ik maak geloof ik even een aparte topic hiervan.
Past hier niet echt

Rolf
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 641.0.html
Last edited by Rolf on Wed Jan 07, 2009 2:44 pm, edited 1 time in total.
Hallo,
Ik heb een poosje bij Yahoo! Small Business gespeeld. Ziet er allemaal wel mooi uit, mooie interface e.d., maar de performance is erg slecht. Bovendien mag je geen hidden files gebruiken (zoals .htaccess) en nog veel meer beperkingen in filenamen. Ben hier maar mee gestopt.
Bij godaddy.com werkt het allemaal erg vlot. In eerste instantie wat moeite om de interface te doorgronden en wat je nu precies moet doen om bij je site te komen. ALs het eenmaal werkt een goede response. Wel had ik problemen met installeren van modules met cmsms, dus daar ben ik ook maar mee gestopt.
Nu heb ik een site bij hosting2go.nl. Ben ik uitermate tevreden over, flitsende response alsof je op een lokale pc zit. Wel een nadeel dat je niet met port 80 naar je interface kan maar port 8443 welke ik niet overal mag gebruiken. Heb je je site eenmaal draaien dan is dat natuurlijk geen probleem omdat je dan via de admin interface van CMS Made Simple werkt. De helpdesk is alleen via mail bereikbaar, heb ik nog niet nodig gehad. En, niet onbelangrijk, het kost bijna niets, iets van 25 euro per JAAR. Tot nu toe mijn favoriet.
neeltje57
Ik heb een poosje bij Yahoo! Small Business gespeeld. Ziet er allemaal wel mooi uit, mooie interface e.d., maar de performance is erg slecht. Bovendien mag je geen hidden files gebruiken (zoals .htaccess) en nog veel meer beperkingen in filenamen. Ben hier maar mee gestopt.
Bij godaddy.com werkt het allemaal erg vlot. In eerste instantie wat moeite om de interface te doorgronden en wat je nu precies moet doen om bij je site te komen. ALs het eenmaal werkt een goede response. Wel had ik problemen met installeren van modules met cmsms, dus daar ben ik ook maar mee gestopt.
Nu heb ik een site bij hosting2go.nl. Ben ik uitermate tevreden over, flitsende response alsof je op een lokale pc zit. Wel een nadeel dat je niet met port 80 naar je interface kan maar port 8443 welke ik niet overal mag gebruiken. Heb je je site eenmaal draaien dan is dat natuurlijk geen probleem omdat je dan via de admin interface van CMS Made Simple werkt. De helpdesk is alleen via mail bereikbaar, heb ik nog niet nodig gehad. En, niet onbelangrijk, het kost bijna niets, iets van 25 euro per JAAR. Tot nu toe mijn favoriet.
neeltje57
Overigens gebruik ik de volgende logica in de .htaccess....
Ronny
Deze werkt binnen MijnDomein....#php_flag magic_quotes_gpc Off
#php_flag register_globals Off
#php_flag session.use_trans_sid Off
# Make sure you have Options FollowSymLinks
# and Allow on
RewriteEngine On
#Rewrites page.shtml as index.php?page
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f [NC]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d [NC]
RewriteRule ^(.+)$ index.php?page=$1 [QSA]
Ronny
Deze gebruik ik ook. Enig nadeel is wel, dat ik geen eigen upload formulier werkend krijg. Het enige upload formulier dat bij mij werkt is die van CMS... Beetje nadeel en lastig, maar is het enige minpuntje wat ik heb gevonden (werkt wel, had een verkeerd webadres opgegeven).wpbremer wrote: Beste Blade,
HOsting2go biedt een snelle service, is goedkoop en biedt veel webruimte en data voor een zeer scherpe prijs!
Last edited by Pythoniels on Sun Jan 25, 2009 5:37 pm, edited 1 time in total.