menu en submenu
Moderator: velden
-
- Forum Members
menu en submenu
Hey allen,
Ik heb mijn menu op cms.hotelvermeer.nl eindelijk aan de praat gekregen.
Wanneer je over kamers heen gaat komt er een drop-down menu met het sub-menu te voorschijn.
Ik zou graag willen dat het menu KAMERS uitgeschakeld wordt en dat alleen het submenu actief is.
Is dit mogelijk?
Stef
Ik heb mijn menu op cms.hotelvermeer.nl eindelijk aan de praat gekregen.
Wanneer je over kamers heen gaat komt er een drop-down menu met het sub-menu te voorschijn.
Ik zou graag willen dat het menu KAMERS uitgeschakeld wordt en dat alleen het submenu actief is.
Is dit mogelijk?
Stef
Re: menu en submenu
Stef,
ik zie niet goed wat je bedoelt. Als ik in IE6 naar je site ga, zie ik geen menu staan. Wil je dat de PARENT 'Kamers' geen actief menu is, en enkel als parent getoond kan worden?
Dat is logica die in de standaard templates ook gebruikt wordt.... Ik kan anders vanavond wel vanaf huis IE7 en FF kijken...
Ronny
ik zie niet goed wat je bedoelt. Als ik in IE6 naar je site ga, zie ik geen menu staan. Wil je dat de PARENT 'Kamers' geen actief menu is, en enkel als parent getoond kan worden?
Dat is logica die in de standaard templates ook gebruikt wordt.... Ik kan anders vanavond wel vanaf huis IE7 en FF kijken...
Ronny
-
- Forum Members
Hoi Ronny,
Ik bedoel inderdaad dat de parent van het submenu kamers uit moet zijn. De rest van de parent menu's moeten aan blijven.
Check even met FF.... ik heb nog niet in IE gekeken
Ik bedoel inderdaad dat de parent van het submenu kamers uit moet zijn. De rest van de parent menu's moeten aan blijven.
Check even met FF.... ik heb nog niet in IE gekeken
Stef,
dat wordt dan vanavond
Ronny
dat wordt dan vanavond

Ronny
Hallo Stef en Ronny,
De site wordt in IE7 verkeerd weer gegeven. Alle 'parents' staan onder elkaar en het totale beeld is tig-schermlengtes lang...
In FF3 ziet het er beter uit, maar ook daar gaat het menu helaas de fout in
De actieve child wordt weergegeven met een achtergrond als een hover-parent.
--------------------------------
Maar terugkomend op de vraag:
Zelf zet ik in de parent een UDT tag {list_children} weer,
deze geeft een lijst weer van de onderliggende pagina's
of ik plaats daar een tag {redirect_page page='first-child'} die je naar de eerste pagina stuurt.
Zou ook een optie kunnen zijn.
Succes, Rolf
De site wordt in IE7 verkeerd weer gegeven. Alle 'parents' staan onder elkaar en het totale beeld is tig-schermlengtes lang...
In FF3 ziet het er beter uit, maar ook daar gaat het menu helaas de fout in

--------------------------------
Maar terugkomend op de vraag:
Zelf zet ik in de parent een UDT tag {list_children} weer,
deze geeft een lijst weer van de onderliggende pagina's
Code: Select all
global $gCms;
$manager =& $gCms->GetHierarchyManager();
$thisPage = $gCms->variables['page_name'];
$currentNode = &$manager->sureGetNodeByAlias($thisPage);
$nodes = $currentNode->getChildren();
if ($currentNode->hasChildren()) {
echo '<ul class="sectionlinks">';
foreach ($nodes as $node) {
$content= $node->getContent();
$url = $content->GetURL();
if ($url == "#") { /* section header has no link by default */
$url = "index.php?page=".$content->Alias();
}
echo "<li><a href=\"".$url."\">".$content->MenuText()."</a> </li>";
}
echo "</ul>";
}
Zou ook een optie kunnen zijn.
Succes, Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
-
- Forum Members
Hoi Rolf,
Die redirect lijkt me de slimste optie, maar hoe bouw ik deze in?
Dit is mijn menu ....
{if $count > 0}
{foreach from=$nodelist item=node}
{if $node->depth > $node->prevdepth}
{repeat string='' times=$node->depth-$node->prevdepth}
{elseif $node->depth prevdepth}{repeat string="" times=$node->prevdepth-$node->depth}{elseif $node->index > 0}{/if}
{if $node->current == true}Current page is {$node->hierarchy}: {$node->menutext}
{elseif $node->parent == true}url}"{if $node->accesskey != ''} accesskey="{$node->accesskey}"{/if}{if $node->tabindex != ''} tabindex="{$node->tabindex}"{/if}{if $node->titleattribute != ''} title="{$node->titleattribute}"{/if}>{$node->hierarchy}: {if $node->depth {/if}{$node->menutext}{if $node->depth {/if}
{elseif $node->type == 'sectionheader'}{$node->menutext}
{elseif $node->type == 'separator'}
{else}url}"{if $node->accesskey != ''} accesskey="{$node->accesskey}"{/if}{if $node->tabindex != ''} tabindex="{$node->tabindex}"{/if}{if $node->titleattribute != ''} title="{$node->titleattribute}"{/if}{if $node->target != ''} target="{$node->target}"{/if}>{$node->hierarchy}: {if $node->depth {/if}{$node->menutext}{if $node->depth == 0}{/if}{/if}{/foreach}{repeat string="" times=$node->depth-1}
{/if}
Ik heb inderdaad gezien dat onder IE6 en IE7 het menu niet goed wordt weer gegeven.. ik ga eraan werken
Stef
Die redirect lijkt me de slimste optie, maar hoe bouw ik deze in?
Dit is mijn menu ....
{if $count > 0}
{foreach from=$nodelist item=node}
{if $node->depth > $node->prevdepth}
{repeat string='' times=$node->depth-$node->prevdepth}
{elseif $node->depth prevdepth}{repeat string="" times=$node->prevdepth-$node->depth}{elseif $node->index > 0}{/if}
{if $node->current == true}Current page is {$node->hierarchy}: {$node->menutext}
{elseif $node->parent == true}url}"{if $node->accesskey != ''} accesskey="{$node->accesskey}"{/if}{if $node->tabindex != ''} tabindex="{$node->tabindex}"{/if}{if $node->titleattribute != ''} title="{$node->titleattribute}"{/if}>{$node->hierarchy}: {if $node->depth {/if}{$node->menutext}{if $node->depth {/if}
{elseif $node->type == 'sectionheader'}{$node->menutext}
{elseif $node->type == 'separator'}
{else}url}"{if $node->accesskey != ''} accesskey="{$node->accesskey}"{/if}{if $node->tabindex != ''} tabindex="{$node->tabindex}"{/if}{if $node->titleattribute != ''} title="{$node->titleattribute}"{/if}{if $node->target != ''} target="{$node->target}"{/if}>{$node->hierarchy}: {if $node->depth {/if}{$node->menutext}{if $node->depth == 0}{/if}{/if}{/foreach}{repeat string="" times=$node->depth-1}
{/if}
Ik heb inderdaad gezien dat onder IE6 en IE7 het menu niet goed wordt weer gegeven.. ik ga eraan werken
Stef
De {redirect_page page='first-child'} tag kun je gewoon in content van de pagina zetten zetten
Niets ingewikkelds.
Rolf
Niets ingewikkelds.
Rolf
-
- Forum Members
Hoi Rolf,
PHP Fatal error: Call to a member function on a non-object in F:\wwwroot\stefan\hotelvermeer.nl\CMS\lib\misc.functions.php on line 143
Dat krijg ik wanneer ik op de pagina van kamers {redirect_page page='first-child'} plaats
PHP Fatal error: Call to a member function on a non-object in F:\wwwroot\stefan\hotelvermeer.nl\CMS\lib\misc.functions.php on line 143
Dat krijg ik wanneer ik op de pagina van kamers {redirect_page page='first-child'} plaats
O uhh, heb je in plaats van 'first child' wel de naam van je eigen pagina ingevuld... 

-
- Forum Members
ja ik heb in mijn geval 'kamer 1' ingevuld
nog steeds zelfde probleem
nog steeds zelfde probleem

Stef,
wat als je dit Kamers, gewoon een SectionHeader maakt, dus geen content-pagina...
Ronny
wat als je dit Kamers, gewoon een SectionHeader maakt, dus geen content-pagina...
Ronny
Je moet waarschijnlijk 'kamer-1' invullen ipv 'kamer 1'
-
- Forum Members
dat is een goeie tip!
Wat ik dan alleen krijg is dat wanneer ik over 'kamers' heen ga is dat mijn submenu open klapt en wanneer ik naar beneden ga klapt hij meteen weer in .. ik kan hem dus helaas niet gebruiken zo.... maar volgens mij moet dat simpel op te lossen zijn?
S.
Wat ik dan alleen krijg is dat wanneer ik over 'kamers' heen ga is dat mijn submenu open klapt en wanneer ik naar beneden ga klapt hij meteen weer in .. ik kan hem dus helaas niet gebruiken zo.... maar volgens mij moet dat simpel op te lossen zijn?
S.
Goede tip Ronny,
Heb het even getest in een van mijn sites, werkt daar goed.
Rolf
Heb het even getest in een van mijn sites, werkt daar goed.
Rolf
-
- Forum Members
Het koppel streepje was inderdaad de truc.... opgelost!