[opgelost]foutmelding, kan geen modules installeren. Wat nu?

Nederlandse ondersteuning voor CMS Made Simple

Moderator: velden

Post Reply
gerben
Forum Members
Forum Members

[opgelost]foutmelding, kan geen modules installeren. Wat nu?

Post by gerben »

Beste forumleden,

ik wil graag extra modules installeren via het menu 'Uitbreidingen', 'modulebeheer', en dan 'beschikbare modules'. Ik krijg dan de volgende melding:

WAARSCHUWING: Onvoldoende rechten op de map om modules te installeren. Het probleem kan ook zijn dat PHP Safe mode op de server aan staat. Controleer of PHP Safe mode uit staat en of u voldoende rechten heeft op de map.

Ik heb de PHP Safe mode uit staan, maar het werkt toch nog niet. Wat kan ik proberen?
Last edited by gerben on Sun Dec 14, 2008 7:17 pm, edited 1 time in total.
Duketown

Re: foutmelding, kan geen modules installeren. Wat nu?

Post by Duketown »

gerben,

Kun je met een FTP applicatie de rechten van de directory Modules verder open zetten?

Duketown
gerben
Forum Members
Forum Members

Post by gerben »

Hoi Duketown,

ja, dat kan ik met een ftp applicatie. De map modules staat bij mij nu op 'permissions 777'. Moet ik deze lager zetten? Naar wat?

Alvast dank
Duketown

Post by Duketown »

gerben,

Sorry, mijn kennis houdt daar op. 777 zou volgens mij voldoende moeten zijn.
Ik gebruik op die manier niet de installatie van modules. Ik zoek in de forge installeer dan local en vervolgens hevel ik dan de hele module van uit locale omgeving met FTP naar locatie bij provider. Vervolgens naar uitbreidingen en installeren (als dit al niet vanzelf is gegaan).

Duketown
Last edited by Duketown on Tue Dec 02, 2008 10:13 pm, edited 1 time in total.
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

Download de modules anders via dev.cmsmadesimple.org en upload de uitgepakte modules dan naar de module-folder....

Vervolgens kun je via Modules de module installeren.

Ronny
gerben
Forum Members
Forum Members

Post by gerben »

Hoi Ronny,

oke, ik ga er mee aan de slag
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

OVerigens is de MM weer gerepareerd. Na de migratie naar de nieuwe Forge bleek het script niet correct te werken. Alle modules zijn nu weer via de ModuleManager te installeren (mits ze als XML zijn aangemaakt door de ontwikkelaar.)

Ronny
gerben
Forum Members
Forum Members

Post by gerben »

Hoi Ronny/andere forumleden,

ik heb het nu geprobeerd via http://dev.cmsmadesimple.org/project/files/397 (sitemap). Maar ik kreeg een foutmelding boven mijn scherm:
------------------------------------------------------------------------------------------
ERROR: The CGExtensions module could not be found.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 161

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 164

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 167

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 168

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 171

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 176
-------------------------------------------------------------------------------

kun jij hiet iets mee, of moet ik dit op een gespecificeerder forum plaatsen? Ik kan nog steeds geen modules gebruiken, er staat onder mijn tabblad 'uitbreidingen' ook nog:

De modulemap is niet schrijfbaar. Om modules te installeren door een XML-bestand te uploaden, moet de modulemap volledige lees/schrijf/uitvoer rechten hebben (chmod 777). De veilige modus (PHP safe mode) kan ook aanstaan

Echter, php safe mode is al uitgeschakeld en chmod heb ik al op 777 staan, die twee kunnen het dus niet zijn

Alvast dank!
RonnyK
Support Guru
Support Guru

Post by RonnyK »

De module die je geinstalleerd hebt, heeft ook CGExtensions nodig. Deze zul je moeten installeren.

Overigens werkt ModuleManager weer.

Ronny
gerben
Forum Members
Forum Members

Post by gerben »

Hoi Ronny/anderen, ik blijf problemen houden met mijn modules, zowel CGExtensions als SitemapMadeSimple kan ik wel via FTP versturen en staat er dan ook, maar ik zie ze niet terug in mijn CMSMS-Admin. Ik heb hieronder een aantal foutmeldingen geplaatst die ik nu nog heb. Upgrade naar 1.5.1 is wel gelukt!

Mijn foutmeldingen:
1) Bij het tabblad Modulebeheer krijg ik overal te zien 'kan niet downloaden'
Tevens staat er de melding:
WAARSCHUWING: Onvoldoende rechten op de map om modules te installeren. Het probleem kan ook zijn dat PHP Safe mode op de server aan staat. Controleer of PHP Safe mode uit staat en of u voldoende rechten heeft op de map.

2) Als ik klik op het Tabblad 'Uitbreidingen' 'Modules'', krijg ik bovenaan mijn pagina de volgende tekst:

ERROR: The CGExtensions module could not be found.
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 166
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 169
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 172
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 173
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 176
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/modules/Sit ... ule.php:35) in /storage/mijndomein/users/103309/public/sites/www.nederlandsezwembaden.nl/lib/classes ... me.inc.php on line 181

3) Als ik klik op het Tabblad 'Uitbreidingen' 'Modules'', krijg ik onderaan mijn pagina de volgende tekst:
De modulemap is niet schrijfbaar. Om modules te installeren door een XML-bestand te uploaden, moet de modulemap volledige lees/schrijf/uitvoer rechten hebben (chmod 777). De veilige modus (PHP safe mode) kan ook aanstaan
Echter: PHP veilige modus staat uit, modulemap staat op chmod777

4) Bij mijn upgrade naar 1.5.1 kreeg ik volgende meldingen, heeft dit er misschien iets mee te maken??
U hebt 16M Controle van PHP geheugen limiet (memory_limit)
(min 16M, aanbevolen 24M)
Er is mischien niet genoeg geheugen beschikbaar voor PHP scripts om CMSMS correct te laten draaien, of alle gewenste uitbreidingen te gebruiken. Indien mogelijk, probeer de systeembeheerder deze waarde te laten verhogen. Ga door met de nodige voorzichtigheid. ?

U hebt 30 Controleren van PHP tijd limiet (time_limit) in seconden
(min 30, aanbevolen 60)
Aantal seconden dat een script is toegestaan te draaien. Als dit wordt bereikt geeft het script een fatale fout. ?

U hebt 8M Controle van maximale post grootte (max_post_size)
(min 2M, aanbevolen 10M)
Het zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn (grotere hoeveelheden) data te versturen. Houd rekening met deze beperking.
U hebt 8M Controle van maximale upload bestandsgrootte (max_upload_file_size)
(min 2M, aanbevolen 10M)
Het zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn (grotere) bestanden te uploaden met de opgenomen bestands management functies. Houd rekening met deze beperking.

Als iemand mij kan helpen, graag, wil graag de uitbreidingen etc allemaal gebruiken

Gerben
mev
Power Poster
Power Poster

Post by mev »

Ik heb een zeer vergelijkbaar probleem en idem foutmeldingen nr. 1 en 3 als hierboven genoemd,  over de rechten vd map modules, zou niet schrijfbaar zijn, met status van afzonderlijke modules: 'kan niet downloaden' (foutmelding 2 heb ik niet niet)
en word er kirie van..

dwz versie 1.4.1. geinstalleerd bij mijndomein.nl  (heb daar meer sites met cms-ms draaien )
In eerste instantie de rechten op chmod 777 gezet, maar hun server accepteert geen 777.
Kwam erachter dat, omdat het daar een cgi omgeving is, de rechten vd mappen & submappen op 755 moeten, die van files op 644.
(zie nl een opmerking in engelstalige handleiding cms-ms zelf:
"If you (your user account) runs PHP (such as in a suexec PHP/cgi environment), then typically, no changes are needed on permissions of CMSMS files. Use permissions of 755 for directories, and 644 for files; and never CHMOD anything to 777. In this environment, PHP files (and the directories they are located in) can only be writable by the user; not by 'group', and never by 'other' (world-writable). If scripts seem to abruptly terminate and you see errors (500 status code) in your logs, it could be because a script or a directory containing one is writable by 'group' or 'other'.) "

Afijn, die rechten dus conform dat advies gezet (mappen 755, bestanden 644),
maar niks hoor, blijf die zelfde foutmeldingen 1 en 3 krijgen, modulemap niet schrijfbaar, pfffff.
Om nu alle modules apart te gaan installeren via losse ftp-uploads, ipv via xml-bestand, zou toch niet moeten!!

Ik zie nu trouwens dat in Themabeheer ook zoiets optreedt, met deze melding in tabblad 'importeer':
WAARSCHUWING: U heeft onvoldoende rechten om thema's te uploaden of te installeren. Het kan een rechten probleem van op de Uploads of de Modules-map. Ook kan de PHP Safe Mode op de server ingeschakeld zijn.(nee dus

Iemand een idee???

Bij voorbaat hartelijk dank,
willemijn
Last edited by mev on Wed Dec 10, 2008 2:47 pm, edited 1 time in total.
gerben
Forum Members
Forum Members

Re: [opgelost]foutmelding, kan geen modules installeren. Wat nu?

Post by gerben »

ik kreeg foutmeldingen omdat ik index.php had veranderd in start.php. Ik was mn oude site aan het ombouwen naar de neiuwe. Nu werkt het wel met de modules. Perfect. Start.php is nu weer index.php
Post Reply

Return to “Dutch - Nederlands”