[Løst] Opsætning af Google Analytics

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Locked
Minime
New Member
New Member
Posts: 6
Joined: Wed Feb 19, 2014 1:51 pm

[Løst] Opsætning af Google Analytics

Post by Minime »

Hejsa

Jeg er ny til CMS Made Simple.

Jeg skal havde tilføjet en sporingskode fra Google Analytics til mine sider, hvilket var ret simpelt sidst jeg skulle gøre det i Frontpage.

Men nu hvor min side ligger i dette system er jeg simpelthen blank på hvordan jeg skal gøre det korrekt, er der nogle af Jer der kan hjælpe mig her, eller kender noget til det?

Mvh.
Last edited by Minime on Thu Feb 20, 2014 5:59 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Opsætning af Google Analytics

Post by Silmarillion »

Hejsa Minima

Den smarteste måde at gøre det på er at lave en "global indholdsblok". Find det i menuen og opret en ny.
Men et par vigtige ting! For det første slå WYSIWYG fra for blokken, og for det andet, så skal der skrives lidt ekstra, så det kommer til at se sådan ud:

Code: Select all

{literal}
GoogleAnalytics-kode
{/literal}
Dette er fordi systemet ikke kan finde ud af javascript med mindre det bliver pakket ind i de der literal-ting.

Nå du har oprettet blokken, så se den tag der skal til og kopiér den. Det er noget i stil med {global_content name='mingooglekode'}
Denne kode skal sættes ind i skabelonen du benytter, eller eventuelt i header'en, hvilket du kan gøre ved at tilføje det i feltet Globale Metadata på siden Adminstration->Global konfiguration.

Det lyder måske meget indviklet alt sammen, men det tar 1 min at gøre ;-)

Mange hilsener
Silmarillion/Morten
Minime
New Member
New Member
Posts: 6
Joined: Wed Feb 19, 2014 1:51 pm

Re: Opsætning af Google Analytics

Post by Minime »

Ej hvor fedt det virker.

Er du sikker på jeg skal gøre følgende, efter jeg har lavet en "global indholdsblok"?:
Nå du har oprettet blokken, så se den tag der skal til og kopiér den. Det er noget i stil med {global_content name='mingooglekode'}
Denne kode skal sættes ind i skabelonen du benytter, eller eventuelt i header'en, hvilket du kan gøre ved at tilføje det i feltet Globale Metadata på siden Adminstration->Global konfiguration.
Går jeg ind i "vis kilde" på min hjemmeside så ligger Google sporingskoden nemlig dobbelt. Det kan godt være jeg ikke skal tage mig af det, nu hvor det virker. Men vil bare lige sikre mig.

Og mange tak for det hurtige svar det er sku iorden. :)
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Opsætning af Google Analytics

Post by Silmarillion »

Super, det var så lidt :)
Lyder mærkeligt at den ligger der 2 gange!? Satte du den både i skabelonen og i de globale metadata? For det skal kun være en af stederne :)
Bare at oprette en global indholdsblok bør ikke indsætte koden nogen steder. Dem bruger man sådan til små stykker man nemt vil kunne rette i uden om det egentlige indholds/skabelon-arbejde :)

Men hvis det virker, såå :)

Du siger bare til hvis du støder på andre spørgsmål :)

m.
Minime
New Member
New Member
Posts: 6
Joined: Wed Feb 19, 2014 1:51 pm

Re: Opsætning af Google Analytics

Post by Minime »

Ahh "{global_content name='Google'}"var lagt ind i skabelonen også (dog forkert), derfor lå den dobbelt, hvor kun den ene virkede.

Men det virker nu. ;D

Jeg vender tilbage når der er noget andet der driller, jeg ikke selv kan finde svaret på herinde. O0
Locked

Return to “Danish - Dansk”