copy/paste en Excel/Calc tabel ind i TinyMCE

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
phisk
Forum Members
Forum Members
Posts: 30
Joined: Thu Nov 09, 2006 6:36 am

copy/paste en Excel/Calc tabel ind i TinyMCE

Post by phisk »

Hej,
jeg vil gerne gøre det let for editorerne af et site, hvor der er brug for at indsætte tabeller af størrelsen ca. 500 rækker / 8 kolonner. Jeg forsøger derfor, om det er muligt at lave det som en enkel copy/paste indsættelse. Det fungerer meget dårligt med Excel, men lidt bedre med Calc (OpenOffice). Dog optræder en irriterende fejl. Jeg kan se, at samtlige rækker er sat ind i TinyMCE, men når jeg ser siden i browseren, mangler et antal rækker i bunden og footeren ser helt forkert ud. Hvad kan der være galt? Er det noget med et max. antal bytes, som kan fremvises på én side i cmsms?
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: copy/paste en Excel/Calc tabel ind i TinyMCE

Post by Silmarillion »

Nej, der er ingen begræsning for hvor meget der kan vises på en side i cmsms, men der er måske en begræsning for hvor meget TinyMCE kan overskue at kopiere ind på den måde.
Jeg har oplevet præcis det samme en gang, og måtte bare konstatere at Tiny altså ikke er lavet til at kopiere så store tekstmængder ind på den måde. Hvis man undersøger det, så dokumenterer Tiny-folkene slet ikke muligheden for at indkopiere fra et regneark så bare det er det nogen gang fungerer er lidt vildt. Og sammen med tabel-data kommer der jo desværre en milliard sære MSOffice-styrekoder, som kan få både Tiny og enhver browser til at gå i knæ.

Jeg er klar over at dette ikke var meget af en løsning, men desværre. Der er ingen problemer i cmsMS men jeg tvivler på at dette nogensinde blir en skudsikker måde at få tabel-data ind på.

m.
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”