Installation går i stå ved database

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Installation går i stå ved database

Post by Silmarillion »

Hej Rasmus

Præcis den fejl kan såvidt jeg ved kun forklares ved en forkert kombination af database-server, brugernavn og kodeord... hvis du har ladet standardværdien for serveren være localhost så check med din hosting at dette faktisk skal være sådan, det er det nemlig ikke altid. Nogle hostere lader (klogeligt) databsen ligge på en anden server end selve site't.
Hvis det stadig ikke gir mening, så dobbelt og trippel-tjek alle 3 oplsninger og hvis du er sikker på du skriver rigtigt, så kontakt din hoster og forklar situationen. Måske de kan se et eller andet i nogle log-filer.
ALt dette sagt, så har jeg ikke prøvet cmsmadesimple med præcis den hosting.

Jeg kan også kigge nærmere på det, men det kræver en masse oplysninger som ikke er rare at give ud, så prøv det andet først.

Håber det virker!

Mange Hilsener
Morten
wejde
New Member
New Member
Posts: 4
Joined: Wed Sep 19, 2007 7:09 pm

Re: Installation går i stå ved database

Post by wejde »

Hej Rasmus.
Ved ikke om det hjælper, men jeg har installeret CMSMS flere gange - båe på One.com og Web10 og ingen steder behøvede jeg at oprette database eller bruger via mit hosting-selskab. Det gjorde programmet selv under installationen (havde selvfølgelig brug for password etc fra selskabet).
Kunne det været at der kommer en konflikt fordi du har oprettet en bruger og installationsprogrammet prøver det samme?
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”