Fast header og footer

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
NikolineN
New Member
New Member
Posts: 2
Joined: Tue May 04, 2010 8:31 pm

Fast header og footer

Post by NikolineN »

Hejsa håber meget nogen kan hjælpe mig. Det jeg gerne vil have er en top/header med en fast højde hvor menu ligger, et "midterstykke"/content"  som evt har en min height og en scrollbar som kommer  frem i midterstykket når teksten fylder for meget ( ved godt at stylingen ikke virker i fx firefox) og en footer /adresselinie i bund med fast højde.  - Jeg vil så gerne have at header og footer altid er synlige altså hvis en bruger har en mindre skærm eller har vinduet minimeret så er det midterstykket/content pladsen tages fra og scrollbaren komme så selfølgelig til syne.. så i princippet kan man minimere sit browservindue så meget at header og footer støder sammen ( midterstykket forsvinder)..

Hvordan hulen gør man det?? Jeg synes jeg før har set andre gøre det i  noget jeg tror har været cmsmadesimple  men jeg kan selfølgelig ikke huske adressen på dem nu..
Kan sagtens give elementerne faste højder og sådan set også godt få en scrollbar frem i midterstykket - men jeg kan ikke finde ud af at gøre mit midterstykke scalerbar så det andet beholder "sin plads"

Kan det lade sig gøre??


:) Nikoline
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”