Farvegengivelse i IE 8

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
phisk
Forum Members
Forum Members
Posts: 30
Joined: Thu Nov 09, 2006 6:36 am

Farvegengivelse i IE 8

Post by phisk »

Hej,
Hvad skal jeg skrive i koden for at få IE 8 til at gengive farver ligesom f.eks. Firefox og Chrome. I et projekt ønskes et banner med bundfarven #dfe3ca. Og da siden ikke ønskes med en fast bredde, bliver jeg nødt til at lægge samme bundfarve bag banneret. Men altså: Jeg ville være taknemmelig for et tip om at få IE 8 til at vise farver som andre browsere.
soren
Forum Members
Forum Members
Posts: 60
Joined: Fri Apr 18, 2008 6:44 am
Location: Denmark

Re: Farvegengivelse i IE 8

Post by soren »

Kan du vise os siden.
Når jeg ser farven #dfe3ca i de 3 browsere du nævner, ser det ens ud.

Mvh.
Søren
phisk
Forum Members
Forum Members
Posts: 30
Joined: Thu Nov 09, 2006 6:36 am

Re: Farvegengivelse i IE 8

Post by phisk »

Hej, I må gerne se siden, men det er ikke så aktuelt mere. Jeg havde lavet et banner vha. Adobe Photoshop i bedste png-kvalitet og brugt den nævnte farve som baggrund i header-div'en. Men farven blev ikke gengivet ens. Nu har jeg "løst" problemet ved at lave et banner med gennemsigtig baggrund, så man kun ser baggrundsfarven fra header-div'en.
Det er kun et problem, når folk med widescreens trækker browservinduet meget bredt. I "gamle dage," da alle havde 1024x800 skærme, var det nemmere.
Websitet, jeg arbejder med, må I som sagt gerne se. Det er en kirkehjemmeside, som jeg er ved at sætte op for en kunde, og som derfor ligger på den midlertidige url: http://www.matt77.dk/vorgod.

mvh
Peder
phnet.dk
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”