[løst] selflink -ÆØÅ - FCK

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
heltinde
New Member
New Member
Posts: 9
Joined: Thu Jan 28, 2010 8:11 am

[løst] selflink -ÆØÅ - FCK

Post by heltinde »

Hej folkens

Endnu et localespørgsmål, der er mig en gåde:

Jeg har flyttet en gammel version af CMS MS til en moderne server, hvor jeg endelig kunne få lov at opdatere til 1.6.6.
Der er masser af problemer, men jeg synes, at alt vedr. æøå skal ligge i vores forum.

For nu, er der - blandt en masse andet - det problem, at nok virker den nyinstallerede version af FCK efter hensigten, men ikke, hvad angår ÆØÅ i selflink.

Alle steder incl manuelt i config.php, har jeg rettet til utf-8. hvilket virker glimrende - blot ikke selflink i FCK.
(I et andet indlæg har jeg vist mine positive erfaringer med via config.php at få ÆØÅ til at virke generelt, hvis man er i en lignende flyttesituationsituation  http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... #msg194453 )

Jeg har mange ubekendte, idet jeg er migreret et gammelt CMSMS fra en oldnordisk server både hvad angår php og sql - til et nyt sted, hvor jeg selvfølgelig har opgradedet. Det eneste 'gamle' er databasen og selvfølgelig nogle 'få' php-filer. Noget af en udfordring.

Håbefulde Lise
Last edited by heltinde on Fri Mar 12, 2010 4:52 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: selflink -ÆØÅ - FCK

Post by Silmarillion »

Hej Lise

Jeg tror en del af problemet kan være at modulet til FCKeditor'en ikke er blevet vedligehold i meeeget lang tid... Og selve FCK-projektet er også næsten stoppet og arbejdet gået over på den efterfølger CKEditor.
Har du overvejet at skifte til TinyMCE-modulet, det giver langt bedre integrattion og tilpasningsmuligheder?

Mange Hilsener
Morten
heltinde
New Member
New Member
Posts: 9
Joined: Thu Jan 28, 2010 8:11 am

Re: selflink -ÆØÅ - FCK

Post by heltinde »

Hej Morten

Tak for dit svar.
Inden flyttedag og opgradering mv. brugte jeg TinyMCE, men den ville ikke makke ret, derfor installerede jeg FCK. Jeg var ikke obs på, at projektet var gået i stå og heller ikke på CKEditor.

For nu kan jeg ikke afinstallere eller opdatere Tiny, men jeg prøver lige, om det kan lade sig gøre over ftp - det kan vel aldrig gå værre end galt ;-)

I øvrigt har jeg hverken fået Tiny eller FCK til at lave en hæderlig wysiwyg-visning, men det kan jo være, det løser sig med dine forslag.
Igen tak,
Lise
heltinde
New Member
New Member
Posts: 9
Joined: Thu Jan 28, 2010 8:11 am

Re: selflink -ÆØÅ - FCK

Post by heltinde »

Så har jeg skiftet til den nyeste Tiny. Det fungerer glimrende, så mange tak for det, Morten.

Der er stadig ugly wysiwyg - det ligner langt fra resultatet efter Send. Er det sådan for alle?

Mvh. Lise
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: selflink -ÆØÅ - FCK

Post by Silmarillion »

Der er sket store ting med Tiny-systemet på det seneste, så prøv at opdatere og se om det ikke hjælper :) det kan være...

m.
heltinde
New Member
New Member
Posts: 9
Joined: Thu Jan 28, 2010 8:11 am

Re: selflink -ÆØÅ - FCK

Post by heltinde »

Hej Morten

Nu har jeg opdaget, at du er drivkraft bag Tiny - skønt  :)

Jeg skal have opsat et testsite, hvor jeg kan afprøve sidste nye version af Tiny, for for nuværende tør jeg ikke pille mere ved det primære site.

Hør, skal vi ikke oprette en ny tråd dedikeret danskeres erfaringer med Tiny? Når nu vi er så heldige at have dig? Så kan vi altid oversætte fra dansk til engelsk i stedet for, at det mestendels altid går den modsatte vej.

Jeg kan etablere et permanent site med klare serverspecifikationer som testmiljø.

Smil fra
Lise
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: [løst] selflink -ÆØÅ - FCK

Post by Silmarillion »

Hey Lise

Det synes jeg lyder ganske fornuftigt :)

Ja, jeg har lagt en del arbejde i Tiny og bruger den selv hele tiden, så lad os gerne tage den op, da det jo er en lidt vigtig ting for mange :)

Mange Hilsener
Morten
heltinde
New Member
New Member
Posts: 9
Joined: Thu Jan 28, 2010 8:11 am

Re: [løst] selflink -ÆØÅ - FCK

Post by heltinde »

Glædeligt  ;)
Jeg holder øje med, om du opretter noget - ellers gør jeg det efter mine tests.

Men forstår du, hvad jeg mener med, at wysiwygen (hidtil) har været dårlig? Jeg ved jo stadig ikke, om det kun er på mit site.

Lise
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”