CMSMailer Module

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
phisk
Forum Members
Forum Members
Posts: 30
Joined: Thu Nov 09, 2006 6:36 am

CMSMailer Module

Post by phisk »

Hej,
Jeg bestyrer en stribe csmms hjemmesider. I dem alle virker CMSMailer Module udmærket - undtagen en. Når jeg forsøger at sende en testmail, vender den godt nok tilbage til siden igen - og det skulle angiveligt være tegn på, at mailen er sendt - men der kommer bare ingen mail frem til modtageren.
Jeg anvender "mail" metoden. Den virker sædvanligvis, men altså bare ikke her. Jeg har prøvet at "låne" filerne fra CMSMailer modulet fra et andet site. Det hjalp heller ikke.
Jeg er ved at være i tidnød, for sitet skal afleveres snarest, så derfor ville jeg være taknemmelig for et bud på, hvor fejlen kan ligge, inden jeg geninstallere hele systemet.
lone
Forum Members
Forum Members
Posts: 71
Joined: Mon Feb 27, 2006 1:36 pm

Re: CMSMailer Module

Post by lone »

Hej phisk - her er et par input:

Normalt har 'mail' også fungeret fint for mig. Hvis dine andre sites er sat op på samme webhotel, samme cmsms version, med samme instillinger og sender fint til samme modtager, må fejlen ligge i installationen af cmsms. Prøv evt. at bruge checksum (hvis du ikke allerede har gjort det) for at checke om der skulle være noget galt med cmsmailer filerne.

Hvis det ikke er samme parametre for dette site og dine andre sites, er der flere muligheder - her er et par:

En manglende mail kan skyldes en blokering hos modtageren:
Jeg har tidligere oplevet bøvl med mail-opsætningen, hvis et firma havde egen mailserver - i et tilfælde havde de en blokering sat op på at modtage mails fra deres eget domæne (der blev sendt til alle andre uden problemer). Den fejl skulle rettes hos dem.

Eller hos webhotellet:
Et webhotel kan have en begrænsning: one.com tillader f.eks kun et vist antal mails afsendt indenfor et døgn via 'mail' (så vidt jeg husker omkring 20) - hvis du f.eks tester nyhedsbrevet, vil du derfor opleve en besynderlig periodisk fejl - som altså skyldes webhotellet.
phisk
Forum Members
Forum Members
Posts: 30
Joined: Thu Nov 09, 2006 6:36 am

Re: CMSMailer Module

Post by phisk »

Hej,
Tak for tippene. Jeg havde faktisk prøvet dem alle. Efter at have ligget underdrejet et par dage har jeg nu lavet en backup af databasetabellerne, re-installeret cmsms, importere backup'en af databasetabellerne - og vupti, så virker det.
Selv om det ikke blev afsløret af checksum, må en eller flere af cmsms-filerne have været korrumperede.

Dette til skræk og advarsel (=hjælp) for andre, der måtte komme i samme klemme.
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”