Begrænse bruger adgang til et menupunkt? Topic is solved

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
james7100

Begrænse bruger adgang til et menupunkt?

Post by james7100 »

Hej

Jeg har brug for, at en gruppe brugere kan tilføje og rette sider under et bestemt menu punkt, og ikke under de andre. Hvordan gør man det?

Jeg kan godt begrænse dem på rettighedsniveau (og der er ikke sat et flueben udfor modify anypages) , men de får adgang til dele af mit site, som de ikke burde have - de bliver automatisk additional editors på de sider/menupunkter jeg har oprettet.

Med venlig hilsen

James7100
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Begrænse bruger adgang til et menupunkt?

Post by Silmarillion »

Hej James

Jeg er lidt i tvivl om udfra hvad du skriver, om det er i administrations-delen eller frontend-delen du vil begrænse bruger-adgangen? I adminsitrations-delen burde der ikke være nogen problemer i at nægte nogle brugere redigerings-adgang, mens der i frontend-delen endnu kun er mulighed for dette ved hjælp af et modul. Og hvilken  version kører du? ;-) standardspørgsmålet :D

Mange HIlsener
Morten/Silmarillion
james7100 wrote: Hej

Jeg har brug for, at en gruppe brugere kan tilføje og rette sider under et bestemt menu punkt, og ikke under de andre. Hvordan gør man det?

Jeg kan godt begrænse dem på rettighedsniveau (og der er ikke sat et flueben udfor modify anypages) , men de får adgang til dele af mit site, som de ikke burde have - de bliver automatisk additional editors på de sider/menupunkter jeg har oprettet.

Med venlig hilsen

James7100
Klaus

Re: Begrænse bruger adgang til et menupunkt?

Post by Klaus »

Tak for dit hurtige svar.

Jeg bruger den nyeste version 0.10.4.

Øh front og back end, jeg er lige startet med det i aften, men er nået længere end jeg plejer med den her slags systemer :-)

Tanken er, at jeg indtil videre låner lidt plads ud til en forening på min hjemmeside. Foreningens bestyrelse skal have muligheder for at fortælle om kommende arrangementerb o.lign. under et seperat menupunkt, men iøvrigt ikke have adgang til andet. f.eks:

1. Om mig (her må de ikke tilføje / rette sider)
2. Mine link (her må de ikke tilføje / rette sider)
3 Personaleforeningen (her må de gerne tilføje / rette sider)

Hvordan gør jeg det?

Med venlig hilsen

James7100
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Begrænse bruger adgang til et menupunkt?

Post by Silmarillion »

Hej igen Klaus

Nu er det lidt tid siden jeg har kørt 0.10.4 men med mindre der er dramatiske bugs i denne, og det tror jeg ikke, så bør det virke at du i den gruppe's tilladelser som bestyrelsen tilhører fjerne fluebenet fra modyy all pages, som du har gjort. Herefter bør de ikke kunne ændre i sider, som du har oprettet, men ikke har tilføjet dem som "additional editors" til...

Giver det mening?

Det jeg mener med frontend/administratrion-halløjet er at ved administrations-delen skal man være logget ind gennem www.mitsite.dk/admin/ frontend delen er det som man som besøgende på www.mitsite.dk kan se. Der arbejdes på (bla. af mig) at give mulighed for logins til frontend delen, så nogle side kan skjules for brugere der ikek skal kunne se dem, men som heller ikke skal have et "rigtigt" administrations-login.

Håber det lykkes for dig, ellers vend tilbage, så må vi finde en løsning.

Jeg er glad for at det går relativt nemt for dig at få CMSMadeSimple op at køre!

Mange Hilsener
Morten/Sil
Klaus wrote: Tak for dit hurtige svar.

Jeg bruger den nyeste version 0.10.4.

Øh front og back end, jeg er lige startet med det i aften, men er nået længere end jeg plejer med den her slags systemer :-)

Tanken er, at jeg indtil videre låner lidt plads ud til en forening på min hjemmeside. Foreningens bestyrelse skal have muligheder for at fortælle om kommende arrangementerb o.lign. under et seperat menupunkt, men iøvrigt ikke have adgang til andet. f.eks:

1. Om mig (her må de ikke tilføje / rette sider)
2. Mine link (her må de ikke tilføje / rette sider)
3 Personaleforeningen (her må de gerne tilføje / rette sider)

Hvordan gør jeg det?

Med venlig hilsen

James7100
james7100

Re: Begrænse bruger adgang til et menupunkt?

Post by james7100 »

Mit store problem (har jeg lige fundet ud af) er, at de to ekstra brugere bliver oprettet default som additional editors! Det er altså ikke noget, som jeg giver dem, og jeg kan heller ikke fjerne dem igen. Sådan burde det vel ikke være?

:-) James7100/Klaus

PS Hvor finder jeg en nyere (stabil) udgave?
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Begrænse bruger adgang til et menupunkt?

Post by Silmarillion »

Hej igen

Undskyld det tog lidt tid at få svaret denne gang. Hmm, nej, det lyder meget sært at de automatisk kommer med som additional editors... Det burde de ikke.

Den version der hedder 0.11b5 er temmelig stabil og testes grundigt pt. med mindre der dukker noget dramatisk op, er det vist den, der blir til 0.11-stable. Jeg vil anbefale dig at prøve den!

Mange Hilsener
Morten/Silmarillion
james7100 wrote: Mit store problem (har jeg lige fundet ud af) er, at de to ekstra brugere bliver oprettet default som additional editors! Det er altså ikke noget, som jeg giver dem, og jeg kan heller ikke fjerne dem igen. Sådan burde det vel ikke være?

:-) James7100/Klaus

PS Hvor finder jeg en nyere (stabil) udgave?
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”