Menu

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
Corner

Menu

Post by Corner »

Hvordan laver man sub-sub-kategorier? f.eks.:

1. Biler
1.1 Ford
1.1.2 Motor
1.1.3 Hjulkapsel
1.2 Mazda
1.2.1 Gps
2. Teater
2.1. Profiler
2.1.1 Poul Bundgaard
2.1.2 Jørgen Ryg

osv.
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Menu

Post by Silmarillion »

Du opretter først dit 1. menupunkt, og når du vil oprette et underpunkt vælger du "1. punket" i den listbox der er ud for "Top:". Herved blir din nye side underside til det du valgte som top. Systemet nummerer selv punkter og underpunkter, men du kan ændre i rækkefølgen i listen over sider.

Håber det gir mening.

Hilsen
Morten/Silmarillion
Corner

Re: Menu

Post by Corner »

Wow! Tak for et hurtigt svar.

Ja det gav mening, og er vist også hvad jeg gør. Men du kan prøve selv. www.theravada.dk

Under punktet "Om buddhisme" har jeg oprettet "niveau 2", under "niveau 2", en "niveau 3" og atter en "Niveau 4"

Så snart curseren bevæger sig hen over punktet "Niveau 2" kollapser menuen.

Dét forstår jeg ikke....

-Corner
jah
Forum Members
Forum Members
Posts: 147
Joined: Thu Dec 30, 2004 9:09 am
Location: Norway

Re: Menu

Post by jah »

Jeg ser at dette er relatert til IE. Med Firefox er det ingen problemer. Kanskje et CSS problem?
Corner

Re: Menu

Post by Corner »

Ok -  Jeg bankede en CSS på og så virkede det sørme - men ikke altid. Nu er der et andet forhåbenligt interessant problem der er dukket op.

Nogle gange 'forsvinder' bunden af menuen! Hvaffor det?
User avatar
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 483
Joined: Sun Jan 02, 2005 9:10 pm
Location: Denmark

Re: Menu

Post by Silmarillion »

Hmm, jeg har lige kigget på din side (som derudover ser ret interessant ud ;-) ), og den virker fint her, både i IE og FireFox...

Jeg ved der arbejdes på et alternativt menusystem, CSSMenu, da PHPLayers, laver SÅ grim kode, og er svær at vedligeholde. Men der er vist stadig nogle hjørner der skal pudses af... Til gengæld blir den 99,9% CSS, dvs. kun en anelse JavaScript i IE for at råde bod på dens mangler...
Du kan prøver CSSMenu ved at hente den fra Wiki-siden. Den bruger naturligvis samme side-opsætninger, så det er bare at udskifte tag'en i din skabelon.

Mange Hilsener
Morten/Silmarillion
Corner wrote: Ok -  Jeg bankede en CSS på og så virkede det sørme - men ikke altid. Nu er der et andet forhåbenligt interessant problem der er dukket op.

Nogle gange 'forsvinder' bunden af menuen! Hvaffor det?
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”