Forskellige valg af sprog fra forsiden Topic is solved

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
Franké

Forskellige valg af sprog fra forsiden

Post by Franké »

Hej; jeg har lige et forsigtigt spørgsmål, som jeg håber, at nogen har mulighed for at svare på. Det kan godt være at det står i forumet, men jeg har bare ikke fundet det - endnu  ;)

Det drejer sig om, at hvis man vil have muligheden for at vælge enten dansk, tysk, engelsk etc. oversættelse af sideindholdet på sin hjemmeside, har jeg set, at det er smart med et lille flag i hjørnet og når man så klikker på det lille flag (eks. engelsk) kan man nu læse siden på engelsk (som man jo har oversat sideindholdet til).
Det spørgsmålet går ud på er, skal man installerer CMS MS i de forskellige mapper - eks. www.mitdomain.dk/da/   -   www.mitdomain.dk/en/  -  www.mitdoman.dk/de/  etc. etc.  -  eller er der en måde, hvor man bare skal installere CMS MS på www.mitdomain.dk og så styrer de forskellige mapper og sprogvalg herfra, for ellers vil det; som jeg ser det, blive en masse log ind og log ud når man skal have oversat en side eller lave en rettelse.

Jeg håber ikke, at ovenstående er helt "russisk" og at nogen kan komme med et konstruktivt svar på dette.

På forhånd TAK!

[shadow=red,left]/Franké[/shadow]
reneh
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Forskellige valg af sprog fra forsiden

Post by reneh »

Hei!
Den måte jeg gjør dette på er slik.
Jeg lager en toppmeny for hvert språk jeg vil ha og så lager jeg en meny som har slike flagg for toppnivået i menyen.
Så når en klikker på et flagg vil en få undermenyen for det språket i selve menyen (denne menyen har jeg satt til å starte visning på nivå 2).
Det er noen utfordringer ved å gjøre det slik da enkelte moduler ikke lar deg definere label selv for alle linker osv. Men det er i det minste mulig å få til på denne måten.
ReneH 8-)
A search will save you hours waiting for an answer! Image
Franké

Re: Forskellige valg af sprog fra forsiden

Post by Franké »

Hhmmmm; jeg vil prøve og kaster mig ud i det.

Du skal foreløbig have tak.

/Franké
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”