Dansk datoformat Topic is solved

Support på dansk for CMS Made Simple

Moderator: Silmarillion

Post Reply
heltinde

Dansk datoformat

Post by heltinde »

Hej folkens

Hvordan ændrer man datoformatet til at vise dato. måned, årstal i stedet for m/d/y i News modulet?

Jeg kunne godt tænke mig, at der f.eks. stod mandag d. 5. juni 2006.

Ahh, dejligt at prøve et dansk forum ;)
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Re: Dansk datoformat

Post by Silmarillion »

Hejsa Heltinde :D

Inde i administrationen under Nyheder, og på det faneblad der hedder Options (der mangler jeg vist en oversættelse, tsk...), kan du angive et format til datoer. Der er et lille link til en instruktion om, hvilke ting man skal skrive for at se hvad, så det du gerne vil ha, må blive et eller ander á la: "%A d. %m. %B %Y" kan være det skal justeres lidt men det burde virke...

Sig til, hvis det går helt galt, jeg bruger ikke selv nyheder, så jeg har ikke prøvet...

Mange Hilsener
Morten/Silmarillion
heltinde

Post by heltinde »

Hej Morten

Hm, under Options har jeg kun RSS ting - ikke en disse andet..... Det News-modul jeg bruger, er det, der default fulgte med i 0.13.

Oss mange hilsner herfra
Lise/heltinde
FinnK

Post by FinnK »

Det er mulig det er litt problemer med News og å få riktige ukedager i format mandag, tirsdag osv. Jeg har problemer med PRINT og RETURN linker som ikke vil bli til SKRIV UT og TILBAKE selv om oversettelsen finnes der den skal. Det har visstnok noe med "clean URL's" å gjøre som forstyrrer et eller annet.(versjon 0.13)

Hvis det virker som det skal må du bruke lang="dk_DK"( eller hva locale't heter for dansk) og  dateformat="%A d. %m. %B %Y"  inne i news-tag'en for å få det du er ute etter.
dvs f.eks.
{cms_module module="news"  dateformat="%A d. %m. %B %Y" lang="dk_DK"}

Hvis du vil jukse kan du prøve å rename den danske språkfilen til "en_US" og ta vekk  lang="dk_DK".
Silmarillion
Dev Team Member
Dev Team Member

Post by Silmarillion »

Hej igen Lise

Undskyld, min fejl, den nye mulighed for at angive dato-formatet er kommet til efter version 0.13, så du kan enten kaste dig ud i at bruge den seneste svn-version, eller vente til 0.14 udkommer rigtigt.... eller prøve det som Finn, foreslår, ser jeg lige...

Håber det lykkes dig!

Mange hilsener
Morten
heltinde wrote: Hej Morten

Hm, under Options har jeg kun RSS ting - ikke en disse andet..... Det News-modul jeg bruger, er det, der default fulgte med i 0.13.

Oss mange hilsner herfra
Lise/heltinde
heltinde

Post by heltinde »

Hej Finn og Morten

-> Finn:
Det virkede ... lidt. Ugedagen står på engelsk uanset, hvad jeg gør med dansk locale - det er hip som hap om jeg tager lang="da_DK" med.
Jeg så godt dit problem under det engelske forum, og jeg abonnerer også på tråden i håb om en 'korrekt' løsning.
I mellemtiden må jeg nok gøre som dig mht. at omdøbe sprogfilen.

-> Morten:
Æh, hvad betyder svn, er det ligesom beta? Hvor stabil er den?

Mange tak til jer begge.
Lise
Post Reply

Return to “Danish - Dansk”