Apua aloittelijalle - päivitys ei onnistunut

Yleistä keskustelua / apua aiheesta CMS Made Simple
Locked
KatjaK
New Member
New Member
Posts: 2
Joined: Thu Feb 28, 2013 11:05 am

Apua aloittelijalle - päivitys ei onnistunut

Post by KatjaK »

Hei!


Yritin päivittää cms asennusta 1.11.2.1-1.11.4.. tapahtui kaksi virhettä siirrossa:
Image

Kaksi tiedostoa ei siis suostunut siirtymään. Otin screenshotin ongelmasta - yllä. Kokeilin sitten siirtää 1.11.4 koko version päälle . Ei auta - sivu näyttää valkoista sekä admin puolella että verkossa. Osoite on tainarantala.com.

Kuinka voin poistaa nykyisen cms asennuksen ja asentaa uudestaan cms:n ja sivut? Luulen että taitoni eivät riitä kovin monimutkaisiin tiedostojen muokkauksiin...

MysQl on luotu Webhotelli.fi :n c-panelin kautta. Muuta en osaa siitä sanoa.
Php versiota suositeltiin kertomaan. Asennuksen yhteydessä loin Dreamweavwrilla tyhjän php-tiedoston. Muuta en osaa siitäkään sanoa...
Mitä muita tietoja voisin yrittää toimittaa?

Pahoittelen, jos en osaa muotoilla kysymystäni oikein :-[
Todella kiitollinen vastauksesta jo etukäteen!!

KatjaK
hasanen
Forum Members
Forum Members
Posts: 38
Joined: Tue Feb 15, 2011 8:44 am
Location: Helsinki, Finland

Re: Apua aloittelijalle - päivitys ei onnistunut

Post by hasanen »

Tuo voi olla ihan yhteysongelmakin, kannattaa kokeilla uudelleen.

Itse teen päivityksen yleensä näin:
1. Lataan joko täysversion tai pienemmän päivityspaketin.
2. Vien paketin cpanelin tiedostohallinnalla sivuston juuri-kansioon (yleensä public_html).
3. Puran paketin
4. Menen admin-käyttöliittymään katsomaan tarvitseeko käydä erikseen /install/upgrade.php-prosessi läpi.


Nyt tuolta sivulta tulee pelkkää server erroria. Kokeile heittää 1.11.4 full-paketti tuonne juureen.

Nykyisen asennuksen voit poistaa poistamalla kaiken tuolta public_html-kansiosta. Tietokannan voit poistaa myös cpanelin kautta.
KatjaK
New Member
New Member
Posts: 2
Joined: Thu Feb 28, 2013 11:05 am

Re: Apua aloittelijalle - päivitys ei onnistunut

Post by KatjaK »

Kiitos erittäin nopeasta vastauksesta! Yritän uudestaan ja toivottavasti ei tarvitse palata asiaan ;)
Mats Helge

Re: Apua aloittelijalle - päivitys ei onnistunut

Post by Mats Helge »

Joskus kun ei ole mahdollisuutta purkaa zippiä palvelimella niin joutuu siirtämään tiedosto kerrallaan, ymmärrän. Itselläni yleensä auttanut kun koittanut toisella koneella siirtää jumiutuneet tiedostot.

Sellaisenkin olen huomannut, että siirrettäessä koko paketti purettuna palvelimelle (tuhansia tiedostoja) niin vaikka ei virheilmoituksia tule niin jotain silti on voinut jäädä siirtymättä tai korruptoitua tms.

Joissain tapauksissa olen tehnyt niin että jos en itse ole voinut zippiä purkaa palvelimella esim cPanelin abulla niin olen siirtänyt zipin palvelimelle ja lähettänyt sähköpostia palveluntarjoajalle että he purkavat ja näin saanut toimivan systeemin sivuille.

Toivottavasti onnistuu!
Locked

Return to “Finnish - Suomi”