expert-team voor WIKI

Een board gericht op de NL-vertalingen van CMSMS en documentatie over CMSMS

Moderator: velden

Locked
User avatar
frankmanl
Power Poster
Power Poster
Posts: 425
Joined: Sat Jul 12, 2008 3:50 am

expert-team voor WIKI

Post by frankmanl »

Sinds eind 2009 heb ik de nederlandse wiki doorlopen, bijgewerkt, heringericht, aangevuld etc. (zie http://forum.cmsmadesimple.org/viewtopi ... 53&t=39665)
Daarbij heb ik me vooral gericht op gebruikers-onderwerpen: de redacteur die wil weten hoe je een afbeelding in een artikel plaatst, de ontwerper die wil weten hoe je een stylesheet koppelt aan een sjabloon e.d.
Dat is me dacht ik best af gegaan, maar waar ik een beetje begin vast te lopen, of in elk geval niet meer alleen op mezelf wil vertrouwen, zijn de technischer onderwerpen.
Want hoe werkt SMARTY eigenlijk? Hoe zit dat met gebruiker gedefinieerde tags?
Ik denk dat ik er op m'n eentje vaak wel uit zou komen, maar vaak ook niet. En zoals ik eerder schreef wil ik van de nederlandse wiki de beste wiki van CMSMS maken.
Met de upgrade van de CMSMS-site (rond de jaarwisseling) is ook een nieuwere versie van wiki geplaatst. We hebben er nu toegang tot overleg-pagina's, waardoor een onderwerp kan worden voorbereid, besproken, verbeterd alvorens het online op de wiki te zetten.

Daarom ben ik op zoek naar een expert-team voor onze wiki.
Ik wil ook in de komende tijd verder gaan met de wiki, ook de wat technischer onderwerpen.
Ik ben daarvoor op zoek naar een (klein) expert-team dat helpt wiki-pagina's te verbeteren of te creëren. Ik ben bereid het voortouw te nemen,te schrijven, de opmaak en het invoegen van illustraties te verzorgen etc. Kortom: het tijdrovende werk.
Het expert-team zou ik willen inzetten om die nieuwe/vernieuwde pagina's te controleren en om commentaar ter verdere verbetering te leveren. (En natuurlijk staat het iedereen vrij zelf initiatief te nemen voor een pagina.)
Door een dergelijke gezamenlijke inspanning kunnen we fouten en onvolledigheden voorkomen en een optimale tekst afleveren.

Misschien kunnen we daar op de workshop in maart/april ook even over spreken?

Frank
User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: expert-team voor WIKI

Post by Rolf »

frankmanl wrote: Misschien kunnen we daar op de workshop in maart/april ook even over spreken?
Lijkt me een goed idee, om het dan even te bespreken.

Er zijn meer mensen die hier ideeën en vragen hebben (ook o.a. in de Franse gemeenschap.)

grt. Rolf
Locked

Return to “Vertalingen & Documentatie”