Licentie

Een board gericht op de NL-vertalingen van CMSMS en documentatie over CMSMS

Moderator: velden

Post Reply
TD__
Forum Members
Forum Members
Posts: 38
Joined: Fri Jan 15, 2010 12:58 pm

Licentie

Post by TD__ »

Ik heb even een vraag m.b.t. de licentie waar ik het antwoord nog niet op heb kunnen vinden.
Moet de naam van CMSMS in de meta-data staan? Ik heb dit er namelijk wel eens uitgehaald. (Bij het toepassen van nieuwe meta-data wil het nog wel eens gebeuren dat ik zonder opletten zo dat eruit haal)
En mag je je eigen logo bovenaan elke pagina van het admin paneel zetten? (Ik laat de naam van Ted Kulp en CMSMS natuurlijk nog wel onderaan staan)
Kan dat allemaal zonder een Commercial License te kopen?
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Licentie

Post by RonnyK »

Wat je beschrijft mag je doen....

In principe is het zo dat je de applicatie mag gebruiken en stylen zoals je wilt. Je mag het echter NIET verkopen als je eigen product (aangezien je een gratis product gebruikt). Je mag natuurlijk wel consultancy verkopen ;)

Vanuit Calguy geldt er een andere licentie. Zijn modules (m.u.v. degene in CORE) vereisen dat "CMS Made Simple" zichtbaar zijn in de footer van de backend.

Dit alles geldt voor de reguliere licentie. Je mag daarbij dus GEEN wijzigingen maken in de naamgevingen in de onderliggende bestanden. Daar moeten dus CMSMS en de authors blijven staan. Je mag deze files wel technisch modficeren naar eigen behoefte.

Met een commerciele licentie koop je eigenlijk het recht om de verwijzingen in de source naar CMSMS en de authors te verwijderen.

Kortgezegd ;) Je mag de verwijzing in de Metadata verwijderen. En je mag je eigen logo in de backend plaatsen .

Ronny
TD__
Forum Members
Forum Members
Posts: 38
Joined: Fri Jan 15, 2010 12:58 pm

Re: Licentie

Post by TD__ »

Ok, bedankt voor de uitleg. Het is nu helemaal helder.

Een commerciële licentie was ik eigenlijk niet van plan te kopen :P, tenzij een klant US$299 wil neertellen voor het CMS om er zo geen copyright in te krijgen.
RonnyK
Support Guru
Support Guru
Posts: 4962
Joined: Wed Oct 25, 2006 8:29 pm
Location: Raalte, the Netherlands

Re: Licentie

Post by RonnyK »

Nog even een kleine aanvulling op de eerdere punten....

Wanneer je dus enkel CORE gebruikt, mag je dus de vermelding in de footer van de backend WEL verwijderen. Gebruik je echter additionele modules van Calguy, dan gelden de aangepaste licenties. Dan ben je DUS verplicht om de vermelding WEL zichtbaar te laten staan.

Dit had ik reeds beschreven, maar via bovenstaande nog iets verduidelijkt.

Ronny
Post Reply

Return to “Vertalingen & Documentatie”