http://wiki.cmsms.nl - Wat doen we ermee?

Een board gericht op de NL-vertalingen van CMSMS en documentatie over CMSMS

Moderator: velden

User avatar
Rolf
Dev Team Member
Dev Team Member
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

Re: WIKI - wat doen we daarmee?

Post by Rolf »

Daar is hij dan: http://wiki.cmsms.nl Malwarevrij en geüpgrade!

Het ledenbestand is opgeschoond. Is jouw account verwijderd? Laat het me even weten...

Alleen nog even bepalen hoe we omgaan met nieuwe leden?
- Zelf laten registreren
- Of naar ons mailen met een verzoek en dan instellen (zoals TC)
Beide opties hebben voor en nadelen

grt. Rolf
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
User avatar
frankmanl
Power Poster
Power Poster
Posts: 425
Joined: Sat Jul 12, 2008 3:50 am

Re: WIKI - wat doen we daarmee?

Post by frankmanl »

Geweldig Rolf, en ik heb gelijk al een geïnteresseerde lezer, die me vroeg hoe je CMSMS eigenlijk installeert.
Ik zal eens kijken of ik in de komende tijd weer wat updates inde teksten kan doen.

Frank
User avatar
frankmanl
Power Poster
Power Poster
Posts: 425
Joined: Sat Jul 12, 2008 3:50 am

Re: WIKI - wat doen we daarmee?

Post by frankmanl »

En om eens even over te denken, nu het beheer van de wiki 'in eigen hand is'.

naamgeving pagina's
De pagina's hebben nu namen als User Handbook/Installation/Quick Install/nl.
Dit komt voort uit de oorspronkelijke internationale wiki (die nu opgeheven is/wordt).
Nu het beheer van de wiki in eigen hand is en er ook geen link meer is met een internationale versie, moeten we niet eens kijken of we die naam-structuur ook aanpassen, zodat hij correspondeert met de Table of Content?
Zo uit de losse pols denk ik aan:
User Handbook veranderen in CMSMS (ter onderscheid van de pagina's die over de wiki gaan, onderin het menu)
• de engelse benamingen (Installation/Quick Install) vervangen door nederlandse, die corresponderen met de nederlandse titel van de betreffende pagina
• de extensie nl achterwege laten

opschonen
Verder zijn er volgens mij (ik ben in het verleden nog al druk geweest met de wiki) de nodige lege pagina's (omdat ze zijn vervangen door een andere), of pagina's die direct doorverwijzen naar een andere pagina. In de oude wiki konden die niet worden verwijderd, dat zou nu geen punt meer moeten zijn.

paginastructuur en -volgorde
De huidige structuur en volgorde is overgenomen uit de internationale wiki. Vooral de pagina's in de afdeling startpagina heb ik persoonlijk altijd als wat rommelig ervaren. Het lijkt me goed om hier nog eens naar te kijken.

nieuwe leden
In antwoord op Rolfs vraag lijkt het mij goed om in elk geval in eerste instantie beperkt toegang te verlenen om de wiki bij te werken en geen zelfregistratie toe te staan. We kunnen de wiki dan eerst goed structureren en zo inrichten als we hem willen hebben, zonder nog langer 'last' te hebben van de oude opzet.
Op langere termijn blijf ik wellicht voorstander van beperkte toegang: de wiki is bedoeld (toch?) als online handleiding en een handleiding dient zo helder mogelijk te zijn. Als bezoeker moet je makkelijk je weg kunnen vinden en op de juistheid van de informatie aankunnen. Enige redactie op structuur en inhoud is m.i. dan onontbeerlijk.
Aan de andere kant: de praktijk leert dat het aantal bijdragen beperkt is en misschien is het ook wel voldoende om alle pagina's te monitoren en daar waar nodig nieuwe bijdragen te redigeren.

Frank
Locked

Return to “Vertalingen & Documentatie”