CMS Made Simple™ 1.9 - Bora Bora, en 1.9.1 - Toopua vrijgegeven

Dit board zal verschillende aankondigingen weergeven. Het is een reply-only board!

Moderator: velden

Post Reply
User avatar
Rolf
Power Poster
Power Poster
Posts: 7825
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:53 am
Location: The Netherlands
Contact:

CMS Made Simple™ 1.9 - Bora Bora, en 1.9.1 - Toopua vrijgegeven

Post by Rolf »

CMS Made Simple™ 1.9.1 - Toopua is zojuist vrijgeven.
Dit zijn voornamelijk bugfixes van de eerder vrijgegeven CMS Made Simple™ 1.9 - Bora Bora.

Doordat er veel nieuwe functionaliteiten zijn aangebracht en daarnaast ook nog eens veel bestaande functies zijn herschreven, raden we iedereen aan om:
vooraf een back-up te maken van de volledige website!!
Maar dat deed je natuurlijk altijd al  ;)

Deze wijzigingen hebben namelijk ook gevolgen voor de werking van de module's en plugins. In de afgelopen week zijn daardoor al enkele problemen naar voren gekomen. Van deze modules zijn toen direct nieuwe versies vrijgegeven. Let hierbij op de je eerst ondersteunende modules upgrade en daarna pas de 'echte' module. Dus bijv. eerst CGExtentions en daarna CGBlog.

Het is dus ook aan te raden belangrijke (grote) websites eerst te upgraden op een testserver! Ga niet direct op de live server upgraden!! Zoals gezegd veel modules zijn al bijgewerkt, maar je zult maar net die module hebben waarbij dat niet het geval is...  :-\

Wat is er allemaal verandert?
Eigenlijk te veel om op te noemen, maar wat direct zal opvallen is de nieuwe layout van de admin gemaakt door Nuno Costa. Dit is een direct gevolg van het wijzigen van het logo van CMS Made Simple™. Wellicht is een CTRL F5 noodzakelijk om alle wijzigingen te zien.

Ook ben je nu geheel vrij met het maken van url's. Plat of met hierarchie? Geen probleem meer!
Meerdere pagina's met dezelfde "alias" aan het eind, geen probleem meer!

Het rangschikken van pagina's is veel gemakkelijker geworden, en... en... en zó zijn er nog vele grote en kleine veranderingen aangebracht.

Lees de volledige Engelstalige aankondigingen met veel meer gedetailleerde informatie. Maar kijk ook eens in de CHANGELOG.txt in de doc map van de website, voor meer technische details.

Coming soon 1.9
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 209.0.html

Announcement 1.9
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 780.0.html

Announcement 1.9.1
http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 245.0.html
- + - + - + - + - + - + -
LATEST TUTORIAL AT CMS CAN BE SIMPLE:
Migrating Company Directory module to LISE
- + - + - + - + - + - + -
Image
User avatar
Edida
Power Poster
Power Poster
Posts: 408
Joined: Sun Jun 25, 2006 4:58 pm
Location: Hengelo Ov - The Netherlands

Re: CMS Made Simple™ 1.9 - Bora Bora, en 1.9.1 - Toopua vrijgegeven

Post by Edida »

Brrrrr, ik durf al niet meer.
Ik wacht in ieder geval maar tot de Kerstvakantie, zodat ik het (hopelijk) echt op m'n gemak kan doen.
De veranderingen klinken trouwens wel goed.

Nog gefeliciteerd allemaal met de 1e plaats - heeft het toch wel nut gehad, dat ik regelmatig gestemd heb.  ;)

God bless y'all!
Edida
Post Reply

Return to “Aankondigingen”