Nieuwe workshop CMSMS

Dit board zal verschillende aankondigingen weergeven. Het is een reply-only board!

Moderator: velden

Oscar Luijben
Forum Members
Forum Members
Posts: 63
Joined: Tue Nov 28, 2006 9:33 pm

Nieuwe workshop CMSMS

Post by Oscar Luijben »

Na het grote succes van de eerste CMSMS workshop in Rosmalen, lijkt het me geen slechte zaak om te kijken waarover, wanneer, waar en hoe we het vervolg op deze workshop gaan inrichten.

Laten we hier al onze voorstellen verzamelen voor de volgende workshop.

Vul daarom het volgende in:

Waarover moet het gaan:
Wanneer moet het gaan plaats vinden:
Waar gaan we het laten plaats vinden:
Hoe gaan we het organiseren:


Maak een copie van deze items en plaats het met een aantal steekwoorden in je reactie.
Hou die reactie kort zodat er snel een overzicht gemaakt kan worden.

Aanvullingen op de wijze waarop dit tweede initiatief moet worden aangepast zijn natuurlijk van harte welkom.
Last edited by Oscar Luijben on Fri Jan 30, 2009 3:26 pm, edited 1 time in total.
User avatar
erpee
Power Poster
Power Poster
Posts: 771
Joined: Sat Jul 07, 2007 9:22 am
Location: Almelo, The Netherlands

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by erpee »

Bij deze mijn reactie. Graag een vervolg (maar niet op al te korte termijn ....)

Waarover moet het gaan:
Hoe zet je cmsms grafisch naar je hand > menu's, onderdelen écht op de goede plek zetten etc.
Wanneer moet het gaan plaats vinden:
over een maand of 3-6 (net na de zomervakantie?)
Waar gaan we het laten plaats vinden:
Iets centraler in Nederland is leuk Arnhem, Apeldoorn óf.... Twente  ;D (150 km was wel ver.)
Hoe gaan we het organiseren:
Ik heb het idee dat de locatie niet zo heel veel uitmaakt, Mooi dat er internet was maar er is volgens mij niet zo heel veel gebruik van gemaakt. Het had ook gekund met een locale installatie. Wat betreft de catering zou ik zeggen "American style" (Iedereen neemt wat lekkers mee :P > maar dan wel een lijstje maken zodat je niet met 18 zakken chips zit ...)

Waarom zou het direct goed moeten gaan? Dan is alle lol weg ...
rayring
Forum Members
Forum Members
Posts: 166
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:45 pm

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by rayring »

Waarover moet het gaan:
Een handson sessie lijkt me een idee, live met zijn allen een site terplekke bouwen, we kiezen een onderwerp voor de site gebruiken een testdomein en losgaan met techniek en creativiteit.
Wanneer moet het gaan plaats vinden:
over een maand
Waar gaan we het laten plaats vinden:Maakt niet uit
Hoe gaan we het organiseren:
Zelfde opzet als vorige keer lijkt me prima
Last edited by rayring on Fri Jan 30, 2009 10:07 pm, edited 1 time in total.
realrock
Forum Members
Forum Members
Posts: 227
Joined: Tue Sep 04, 2007 8:14 pm

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by realrock »

Waarover moet het gaan:
Ik kan me wel vinden in het idee van rayring om een case live uit te werken, maar dan vooral om het gebruik van tags en modules wat te verduidelijken. Ik zou wel willen zien hoe mensen tot een bepaalt resultaat komen bijvoorbeeld door het combineren van modules.

Zelf zou ik het wel interessant vinden om meer te weten over de werking van CMSMS (de techniek op de achtergrond)

Wanneer moet het gaan plaats vinden:
Snel!

Waar gaan we het laten plaats vinden:
Ik sta overal voor open, deze locatie was super.

Hoe gaan we het organiseren:
Zoals de vorige keer was het natuurlijk ideaal, mocht dat niet meer tot de mogelijkheden behoren dan lijkt me dat we ergens anders eventueel wel iets kunnen huren…
boder
Forum Members
Forum Members
Posts: 18
Joined: Tue Dec 09, 2008 4:24 pm

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by boder »

De eerste workshop was een succes. Bij een tweede:

Waarover moet het gaan:
Welke modules worden door anderen meteen geïnstalleerd, met wat voor een reden. (bv meteen SQL back-up) Wat wordt meteen aangepast om het beter/vriendelijker te maken en met welke reden.
Wanneer moet het gaan plaats vinden:
Na de grote vakantie, september oktober
Waar gaan we het laten plaats vinden:
Ik woon centraal in Nederland, lokatie is voor mij niet zo een probleem. Draadloos internet was voor sommige prettig maar voor mij geen must
Hoe gaan we het organiseren:
Een gratis locatie is prettig, maar als er kosten aan vast zitten dan zullen we die gezamenlijk moeten dragen.

Boder.
compufairy
Forum Members
Forum Members
Posts: 183
Joined: Sun Sep 07, 2008 10:47 am

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by compufairy »

Hoi allen,

Waarover moet het gaan:
Ik sluit me wat de inhoudelijke suggesties betreft aan bij de voorgaande berichten.

Wanneer moet het plaats gaan vinden:
Anytime, liefst zo snel mogelijk  :)

Waar gaan we het laten plaatsvinden:
Gezien de omvang van de groep (ik ga er vanuit dat er ook deze keer weer veel mensen bij zullen zijn) en de roep om een meer centrale locatie, valt de Maasdijk 4 (www.maasdijk4.nl) denk ik af. Daar is ruimte voor pakweg 30 personen. Voor mij maakt het niet uit waar het gehouden wordt, of het nou centraal, noord of zuid is. Ik woon zelf in Zaandam, en kan desgewenst onderweg nog wel wat mensen ophalen (plek in de wagen voor 3 personen (ruim zitten) of 4 personen (iets krapper, 3 op de achterbank), als ze in de juiste rij richting wonen. Stationwagen, dus in de achterbak kunnen de laptops en desktops goed ingeladen worden.

Hoe gaan we het organiseren:
Om die vraag goed te kunnen beantwoorden lijkt het me raadzaam om te inventariseren of de workshops niet beter geplitst kunnen worden, in bijvoorbeeld: vormgeving, modules maken, CMSMS "from the scratch voor beginners", etc.

Groetjes,

Anne-Mieke
"If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait until you hire an amateur..." (Red Adair)
User avatar
Edida
Power Poster
Power Poster
Posts: 408
Joined: Sun Jun 25, 2006 4:58 pm
Location: Hengelo Ov - The Netherlands

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by Edida »

Hallo allemaal,
Dit bericht is gestart op mijn verjaardag en toch zie ik 'm nu pas. Gelukkig maar, want....

Natuurlijk wil ik ook GRAAG weer meedoen aan het vervolg van onze eerste bijeenkomst.

Waarover moet het gaan: From the cratch lijkt mij ook heel nuttig/leerzaam. Opbouw met/van sjablonen, stylesheets, tags en ga zo maar door; zodanig dat ik eindelijk begrijp waar ik mee bezig ben  ;)

Wanneer moet het gaan plaats vinden: Van mij mag het ook zo snel mogelijk. Dus kom maar op met een datum!

Waar gaan we het laten plaats vinden: Het mag best wel meer in de buurt van het Twentse landschap, maar is niet perse noodzakelijk. Het carpoolen de vorige is was toch ook goed bevallen, toch? Internet zou weer prettig zijn wanneer mensen meerdere sites online hebben, snel bij bepaalde materialen willen o.i.d. Rosmalen is verder wel heel goed bevallen - vanaf maart is het vast niet zo koud als de zon achter de wolken verdwijnt.  ;)

Hoe gaan we het organiseren: Het idee van opsplitsen, zoals Anne-mieke aangeeft, lijkt me heel zinvol. Hou de naamkaartjes er maar in (i.v.m. mijn grijze haren)  :P Wil wel presentie-/namenlijstjes uittikken van degene die van plan zijn te komen. Is dat alvast klaar van te voren.  :)

Zoals gezegd: Kom maar op met nieuwe data!!!

Edith
Edida
User avatar
Edida
Power Poster
Power Poster
Posts: 408
Joined: Sun Jun 25, 2006 4:58 pm
Location: Hengelo Ov - The Netherlands

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by Edida »

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!  :o

NIET OP 16 MEI, A.U.B.  :o  :'(

Er staat voor mij al een zgn. Muurkrantdag gepland (http://muurkrant.org). Daar kan ik als webmaster onmogelijk onderuit!  :-\

Andere zaterdag, PLEASE!!!!!!!!!!!!

Voor de rest vind ik voorgaand bericht een prima voorstel, kan ik me helemaal in vinden. :D
Wel graag ook aandacht voor css.   :P

Edida
Edida
Duketown

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by Duketown »

Hallo allemaal,

Toen Oscar de eerste posting deed, dacht ik, pff, nu al weer naar de volgende. Nu denk ik daar veel genuanceerdeer over: de tijd gaat zo snel en ook voordat de eerste workshop er was, waren er al heel wat maanden overheen gegaan.
Om een antwoord op Oscar te geven:

Waarover moet het gaan: Alles is prima
Wanneer moet het gaan plaats vinden: Ik ga voor ergens in mei/juni
Waar gaan we het laten plaats vinden: centraal nederland
Hoe gaan we het organiseren: Ik vond het vorige keer leuk om te doen, dus ik doe mee in de organisatie.

Ik vind dat iedereen die roept dat hij/zij meedoet in de organisatie (ik dus ook) moet zoeken naar een geschikte lokatie (als eerste lijkt mij kijken naar lowcost om de drempel zo laag mogelijk te houden). Drempel? --> denk ook aan Rolf. Neemt natuurlijk niet weg dat een ieder die iets geschikts op het oog heeft dat via een pm naar een van de organisatoreren kan melden.

Duketown
compufairy
Forum Members
Forum Members
Posts: 183
Joined: Sun Sep 07, 2008 10:47 am

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by compufairy »

Als er inderdaad gesplitst gaat worden in onderdelen, en voor één onderdeel zijn bijvoorbeeld 10 deelnemers, dan kan dat bij mij in Zaandam. Beschik over grote woonkamer en flinke tafel die uitgeschoven kan worden. Daar kan je met 10 man prima aan zitten zonder dat je een "bij de ander op schoot" gevoel krijgt. Parkeergelegenheid te over ook trouwens. Uiteraard incl. lunch & drinks  ;)

Enig potentieel minpunt:
Niet geschikt voor mensen die allergisch zijn voor katten. Heb een katertje in huis.

Groet,

Anne-Mieke
"If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait until you hire an amateur..." (Red Adair)
User avatar
Silvie
Power Poster
Power Poster
Posts: 307
Joined: Wed Jun 18, 2008 12:45 pm

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by Silvie »

Waarover moet het gaan:
templates aanpassen of zelf ontwerpen
De nieuwste modules
shop/cart MS
Menu's

Wanneer moet het gaan plaats vinden:
Mei of anders na de zomervakantie
Waar gaan we het laten plaats vinden:
Centraal ik stel voor Arnhem
Hoe gaan we het organiseren:
Ik ben er nog nooit geweest dus heb geen idee. Maar het lijkt
me reuze interessant!
rodeto
Power Poster
Power Poster
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 9:12 am

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by rodeto »

Wellicht is een splitsing in onderdelen een goed idee. Op die manier kan misschien ook wat dieper ingegaan worden op sommige onderdelen.

Waarover moet het gaan:
De nieuwste modules danwel handige modules


Wanneer moet het gaan plaats vinden:
Na de zomervakantie. In de tweede helft van de maand mei ben ik zelf ook al op vakantie.

Waar gaan we het laten plaats vinden:
Iets meer centraal. Apeldoorn of Arnhem ?

Hoe gaan we het organiseren:
mogelijk gesplitst ?
________________________________
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
gjr
Forum Members
Forum Members
Posts: 42
Joined: Wed Jun 11, 2008 11:21 am
Location: Tilburg

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by gjr »

Wij (GJ-R) hebben ze weer interesse, is er al een definitief voorstel? Datum?
User avatar
Edida
Power Poster
Power Poster
Posts: 408
Joined: Sun Jun 25, 2006 4:58 pm
Location: Hengelo Ov - The Netherlands

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by Edida »

30 mei staat op mijn kalender en in mijn agenda genoteerd!  ;D

Tot ziens allemaal.
Edida
boder
Forum Members
Forum Members
Posts: 18
Joined: Tue Dec 09, 2008 4:24 pm

Re: Nieuwe workshop CMSMS

Post by boder »

30 mei kan ik ook, bij deze gereserveerd!
Locked

Return to “Aankondigingen”