Översättare sökes för 1.0 Topic is solved

Support och diskussion på svenska för CMS Made Simple.

Moderator: Coldman

Post Reply
westis

Översättare sökes för 1.0

Post by westis »

1.0beta1 är släppt
Den första beta-versionen av det som ska bli CMSMS 1.0 har nu kommit ut. Ladda gärna ner och testa. Men även om 1.0beta1 är ganska stabil så är det ändå en beta-version.... Så använd inte denna version på live-sajter ännu, utan enbart på testsajter.


Hjälpa till att översätta för 1.0?
Det finns en hel del nya språksträngar i 1.0 jämfört med 0.13. Jag har redan översatt en hel del, men det återstår fortfarande en del. Är det någon som är sugen på att hjälpa till med några översättningar?

Skicka ett PM, skriv här eller anmäl ert intresse direkt i det svenska språkprojektet i CMSMS Forge (klicka på Request to join när du har registrerat dig), så ger jag mer instruktioner om hur det går till. Det är väldigt enkelt och smidigt och man kan översätta bara några strängar åt gången om man inte  har så mycket tid!


Översättning av dokumentation och CMSMS-sajten
Senare, när det finns ännu bättre flerspråksstöd i CMSMS, kommer vi att översätta i alla fall delar av själva CMSMS-sajten också. Dessutom tror jag många hellre läser dokumentationen på svenska. Om du är intresserad av att hjälpa till med de bitarna, hör av dig genom PM eller i den här tråden!


Sprida CMSMS bland svenskar
Så låt oss se till att fler svenskar använder CMS Made Simple! Kom gärna med fler idéer om sajter där vi kan länka till CMSMS, forum där vi kan tipsa om det och andra sätt att sprida information om detta utmärkta webbpubliceringssystem!

;D

/Daniel "westis"
Kalmar

Re: Översättare sökes för 1.0

Post by Kalmar »

Jag anmäler härmed intresse för uppgiften. Informera gärna mer om omfattningen till mikael at lodgical punkt se.
Post Reply

Return to “Swedish - Svenska”