b-one, tokenizer och cmsms 0.13 Topic is solved

Support och diskussion på svenska för CMS Made Simple.

Moderator: Coldman

Post Reply
jmk

b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by jmk »

Hej,

Jag har skaffade mig ett hosting konto hos b-one innan jag valde CMSMS som cms system.

Jag läste i forumet här att b-one inte stöder tokenizer-funktionen i php som tydligen används rätt friskt i 0.13. Fast de postarna var till viss del ganska gamla.

Är det nån som vet om b-one stöder det nu? Om inte vilken av de äldre versionerna bör jag välja?

Jag läste i http://forum.cmsmadesimple.org/index.ph ... 098.0.html att en dev (westis) körde på b-one utan problem. Jag tog reda på att den siten körde 0.11.1 men kan jag ta en nyare version och samtidigt slippa tokenizer problemet?

Mvh,
Marcus
westis

Re: b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by westis »

Hej Marcus,

Yep, jag kör en sajt med CMSMS 0.11.1 på B-One utan problem. Snart kommer 1.0 ut (många spännande förbättringar!), men jag har inte testat det på B-One ännu. Jag kan testa det vid tillfälle och se hur det går.

Testa annars att installera 0.13 och se om det funkar, eftersom du ändå redan har ett konto på B-One. Hör av dig om hur det går i så fall! :)

MVH /Daniel (westis)
jmk

Re: b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by jmk »

Snacka om snabba svar!  :D

Jag ska testa med 0.13 så snart jag kan, jag har inte fått alla uppgifter från dem än.
Är det bökigt att "nedgradera" om det visar sig att det inte lirar? Jag tänker på specifikt på databasen i det fallet.

\\ M
westis

Re: b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by westis »

Det enklaste om du vill "nedgradera" är att ta bort databasen, ladda upp 0.12-filerna och installera igen. Jag hade tänkt testa svn-versionen, det som ska bli 1.0, men tiden har inte medgett det...

Kul med fler svenskar som använder CMS Made Simple! :D
jmk

Re: b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by jmk »

Det verkar inte så svårt att ndedgradera, jag nog klara av det om det behövs.  :)
westis wrote:Kul med fler svenskar som använder CMS Made Simple! :D
Använder och använder... Jag har inte hunnit sätta upp nått alls än så jag kan inte skryta med att vara en användare än så länge. Men så snart som jobb, fru och barn tillåter så ska jag nog få upp en liten sida. Då kan jag också svara på om det funkar med 0.13 eller inte. Det finns till och med möjlighet att du hinner testa 1.0 svn innan jag får tid att sätta upp någonting. Det finns allt för mycket som kommer i vägen på kvällarna.

Hur går det med den svenska översättningen? Jag läste nånstans att ni sökte folk till det. Behövs det fortfarande?

Mvh,
\\ Marcus
westis

Re: b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by westis »

Översättare behövs det alltid, det finns fortfarande många moduler att översätta. Och nu till 1.0 kommer en ny funktion som heter Events (Händelser), där man t.ex. kan göra när a händer gör b. Det finns många sådana händelser i "the core" (hur översätter man det?!?), varav många inte är översatta ännu.

Om du vill hjälpa till, anmäl dig på http://dev.cmsmadesimple.org/projects/swedish/  (klicka på Request to join i rutan "Utvecklarinformation"), så lägger jag till dig i det svenska projektet så att du får tillgång till http://translations.cmsmadesimple.org

;D
RdM

Re: b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by RdM »

.. Gammal tråd, men jag kan iallafall berätta att jag just testade att köra version 0.13 på b-ones server.

Det funkade inte.

Testar med 0.12 nu och håller tummarna för att den iaf ska fungera  :)
jmk

Re: b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by jmk »

Jag hade just tid att testa idag , för 10 minuter sen.

Funka inte för mig heller tyvärr. Hur går det med 0.12:an?

Westis: Eller är det kanske värt att köra en svn? Är den stabil nog?

\\ Marcus
jmk

Re: b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by jmk »

Senaste nytt....

0.12 gick på utan problem!  :D :D

Nu är det bara att vänta på 1.0 och uppgradera ;)

Mvh,
Marcus
westis

Re: b-one, tokenizer och cmsms 0.13

Post by westis »

Dessvärre tror jag inte 1.0 kommer att fungera heller.... I installationen är det bl.a. en kontroll om det finns stöd för tokenizer och om det inte finns kan man inte fortsätta installationen. Så det är nog bättre att hoppas på att B-One lägger till stöd för tokenizer.

Beta1 av 1.0 kommer ut inom några dagar nu. Men beta-versioner eller svn är bättre att inte köra på en riktig sajt, utan bara på testsajter (eller mindre viktiga sajter), eftersom betaperioden är till för att  upptäcka ev. buggar innan den stabila versionen kommer ut.
Post Reply

Return to “Swedish - Svenska”