Problem med Calendar Topic is solved

Support och diskussion på svenska för CMS Made Simple.

Moderator: Coldman

Post Reply
wangdang

Problem med Calendar

Post by wangdang »

Jag får inte till formateringen av den, den blir huller om buller, helt yrt. trots att jag försökt ange table_id='big'

Det blir jättesnurrigt...har fö översatt modulen ifall nån vill ha en svensk langfil.

Det plus att jag inte kan få gastbuch att använda den svenska langfilen..hjälp!

[attachment deleted by admin]
davidL

Re: Problem med Calendar

Post by davidL »

Jag är ingen expert, men kan kanske kan vara till någon hjälp...

Har du lagt till CSS koden för kalendern i den sidmall du använder?
I kalender modulens inmatnings sida så har du flera flikar med templates för de olika typerna av kaldender (calendar, list, upcomingslist). Utseendet på din kalender kan du styla med css och genom att ändra i dessa templates.

Jag håller själv på att göra en sida med calendear modulen, men använder än så länge bara upcoming list funktionen, vilken jag inte hade några problem att styla enligt mina önskemål. Jag kan dock inte få funktionen display='list' att fungera. Har du fått fått den att fungera?

/David 
wangdang

Re: Problem med Calendar

Post by wangdang »

Nä inte riktigt bra, ska kolla på det där med css-koden så fort jag grottat mig igenom en hemtenta jag håller på med.

Uhm, hur lägger jag till css-koden, är det bara att pasta in den under kalendermodulens inställningar? såpass enkelt?
davidL

Re: Problem med Calendar

Post by davidL »

Pasta in den i någon av de css stilmallar du har kopplat till den mall som ligger som grund för den sida där du vill ha kalendern, alternativt skapa en ny stilmall som du kopplar till sidmallen. Kanske finns något annat sätt, men så gjorde jag.

Det är lite frustrerande att en del moduler är så knapphändigt dokumenterade. Det gör det ju inte enklare för rookies som jag. Jag håller på bli tokig på att jag inte får list funktionen att fungera. Jag har dock kommit fram till att tillvalet "list"skall ge en lista på evenemang närmaste månaden, men det förklarar inte varför det inte funkar alls för mig, eller om det möjligtvis går att ändra så den visar en lista för hela året.
magba18

Re: Problem med Calendar

Post by magba18 »

Hej,

Jag prövade men gav upp att använda Calendar. Jag såg att det kommit en ny version av Kalender version 1.07 men har inte prövat den själv. När jag testade så före jul så upplevde jag att Kalender med K var stabilare än Calendar med C.

/Magnus
katon

Re: Problem med Calendar

Post by katon »

Can you give the description of the problem in English?  My Swedish is too bad for this.
magba18

Re: Problem med Calendar

Post by magba18 »

Imponerande att du kan svenska i Ukraina!

I had a lot of problem, so I uninstalled the modules and using News instead. But i would like a Calendar function on my webpage so I will try it again.

What would you suggest I use Calendar or Kalender?

Förlåt engelskan, återkommer med förklaring på svenska om jag får det att fungera.

/Magnus
Post Reply

Return to “Swedish - Svenska”